نیویورک تایمز گزارش داد:

تلاش آمریکا برای جلوگیری از گسترش فعالیت‌های نظامی روسیه در سوریه

آمریکا تلاش می کند مانع از تقویت حضور نظامی روسیه در سوریه شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، دولت اوباما با درخواست از بلغارستان مبنی بر بستن حریم هوایی این کشور بر روی هواپیما های روسی، می کوشد از گسترش فعالیت های نظامی روسیه در سوریه و نصب خانه های پیش ساخته برای نظامیان این کشور جلوگیری کند.

بلغارستان دیروز (سه شنبه) با درخواست آمریکا موافقت کرد. مقصد هواپیماهای روسیه که از بلغارستان عبور می کردند، بندر «لاذقیه» سوریه بود. پیش از این نیز آمریکا از یونان درخواست کرده بود به هواپیماهای روسی اجازه پرواز در آسمان این کشور را ندهد؛ اما یونان تاکنون به این درخواست پاسخی رسمی نداده است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، اعلام کرد شنبه گذشته جان کری، همتای آمریکایی وی در تماس تلفنی از او خواسته است روسیه فعالیت های نظامی خود را در سوریه گسترش ندهد.

نگرانی دولت اوباما از فعالیت های نظامی روسیه در سوریه زمانی تشدید شد که سازمان اطلاعات این کشور هفته گذشته گزارش داد به نظر می رسد روسیه در حال آماده سازی برای استقرار مشاوران و نیروی نظامی در فرودگاهی در جنوب لاذقیه است. این آماده سازی شامل تحویل حدود 1000 خانه پیش ساخته برای پرسنل و یک ایستگاه کنترل ترافیک هوایی سیار بود.

فعالیت های آشکار روسیه برای تقویت حضور نظامی خود در سوریه از یک سو و تلاش های دولت اوباما برای جلوگیری از این فعالیت ها از سوی دیگر، تنش بین کاخ سفید و کرملین را تشدید کرده است. اگرچه روسیه و آمریکا گروه تروریستی داعش را تهدیدی در منطقه می دانند، اختلاف جدید نشان می دهد آنها نمی توانند بهترین راه مقابله با این گروه را انتخاب کنند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۱۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
درود بر شرف مردان روس
آخرین اخبار