واشینگتن در حال بررسی اخباری درخصوص افزایش حضور نظامی روسیه در سوریه

دومین گفتگوی تلفنی سرگئی لاوروف و جان کری در حالی انجام شد که واشینگتن اعلام کرد اخباری را بررسی می کند که به نظر می رسد از افزایش حضور نظامی روسیه در سوریه حکایت دارد.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا چهارشنبه برای دومین بار در چند روز گذشته تلفنی درباره مناقشه سوریه گفتگو کردند.
 
این گفتگوی تلفنی دو وزیر خارجه در حالی انجام شد که واشینگتن درخصوص تقویت احتمالی حضور نظامی روسیه در سوریه ابراز نگرانی کرده است.
 
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: لاوروف به ویژه بر "برقراری گفتگو بین مقامات سوری و مخالفان و همچنین ضرورت تقویت مبارزه با گروه های تروریستی که بار اصلی آن بر دوش ارتش سوریه است، ‌تاکید کرد.
 
این گفتگوی تلفنی به ابتکار آمریکایی ها پس از آن برگزار می شود که واشینگتن اعلام کرده است اخباری را بررسی می کند که به نظر می رسد از افزایش حضور نظامی روسیه در سوریه حکایت دارد.
 
پیش از این شنبه وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگوی تلفنی با همتای روس خود نگرانی آمریکا را درخصوص حضور احتمالی نظامی مسکو در سوریه اعلام کرده بود.
 
بنابر اعلام وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف در مقابل تاکید کرده بود: طرف روسی هرگز تحویل تجهیزات نظامی به مقامات سوری را برای مبارزه با تروریسم مخفی نکرده است.
 
روسیه که حمایت گسترده ای از حکومت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه دارد از چند ماه پیش تلاش می کند ائتلاف نظامی گسترده ای را با مشارکت ترکیه،‌ عربستان سعودی و ارتش منظم سوریه برای مبارزه با گروه تروریستی داعش، ‌ایجاد کند.
 
این ابتکار در عین حال حمایت ناچیزی به دست آورده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
سوریه یعنی سرزمین نبرد حق علیه باطل
آخرین اخبار