توضیحات وزارت بهداشت درباره وضعیت آب‌های بسته‌بندی‌ شده

طبق ضرب‌الاجل دو ماه قبل وزیر بهداشت در خصوص آب‌های معدنی، نتایج آزمایشات هفته آینده اعلام خواهد شد.

حسین رستگار مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و داروی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اخذ مجوز برای تولید آب معدنی بیان کرد: به طور کلی مجوزها براساس ضوابط به مراکز تولید داده می‌شود. به این صورت آب‌هایی به عنوان نمونه تست می‌شوند و در صورت تائید مجوز صادر می‌شود.

وی در ادامه افزود: نکته حائز اهمیت این است که این مراکز بتوانند همیشه آب استاندارد را براساس ضوابط تولید کنند. نظارت‌ها و آزمایشات سالیانه ما نیز دقیقا به دلیل جلوگیری از تغییر این روند است.

رستگار در خصوص ضرب‌الاجل 2 ماهه وزیر بهداشت در مورد آب‌های معدنی نیز عنوان کرد: آزمایش‌های لازم انجام شده و جمع‌بندی نهایی در حال بررسی است. سال گذشته حدود 5 درصد از آب‌های آزمایشی مشکل داشتند.

وی همچنین اظهار کرد: امسال به دلیل دستور وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو این آزمایش‌ها در سطح گسترده‌تری انجام شده است. حدود 200 نوع آب معدنی در این طرح مورد بررسی قرار گرفتند.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و داروی وزارت بهداشت، با اشاره به فاکتورهای مورد گفت: بسته‌بندی، فلزات سنگین، میکروبی و املاحی مثل نیترات و نیترید در این طرح مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج رسیده از سایر شهرها هم به واحد نظارت سازمان غذا و دارو گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر نوعی از آب‌‌های معدنی در وضعیت بحرانی قرار داشته باشد، خط تولید بسته می‌شود و در صورت اشکال‌های غیربحرانی اخطار داده می‌شود و تا اصلاح خط تولید، اجازه تولید داده نمی‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار