افزایش ظرفیت سهمیه آزمون دانشنامه فوق تخصصی و تخصصی

وزیر بهداشت گفت: در سال جاری با توجه به نیاز مناطق دور افتاده به متخصص و فوق تخصص‌، ظرفیت سهمیه آزمون دانشنامه این دو گروه افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده وزیر بهداشت در بازدید از برگزاری آموزش دانشنامه فوق تخصصی و تخصصی گفت: این آزمون جزو بزرگترین آزمون‌هایی است که در جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود و تعدادی از همکاران ما موفق به دریافت دانش نامه فوق تخصصی و تخصصی می‌شوند که در این آزمون حدود 4 هزار نفر از افرادی که می‌خواهند مدرک فوق تخصصی و تخصص بگیرد، شرکت دارند.

وی در خصوص سلامت آزمون گفت: این آزمون خیلی حساس است و قابل مقایسه با کنکور نیست و تعداد شرکت کنندگان برای ورود به دوره تخصصی، بسیار زیاد است که معمولا از هر 10 نفر، یک نفر انتخاب می‌شود، بنابراین امتحان سرنوشت سازی است.

وی در ادامه گفت: در دوره تخصصی دو مرحله آزمون برگزار می‌شود که یک آزمون گواهینامه تخصصی است که با دریافت گواهینامه می توانند کار تخصصی خود را شروع کنند و یک آزمون نیز آزمون برد است که برای ورود به دوره‌های بالاتر است، بنابراین افرادی که بخواهند مدرک فوق تخصصی بگیرند و یا به عنوان استاد دانشگاه وارد مراکز آموزشی شوند، باید حتما در این مرحله موفق شوند.

قاضی زاده هاشمی افزود: آزمون برد شامل دو بخش است، یک بخش نظری و یک بخش آزمون عملی که از امروز تا دو روز آینده برگزار خواهد شد و نتایج آن بلافاصله اعلام می‌شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه کدام فوق تخصص در طرح تحول نظام سلامت و در مراکز درمانی کشور  بیشتر مورد نیاز است، گفت: تعداد افرادی که در سال‌های گذشته در بعضی از رشته‌ها تربیت شدند، کمتر از نیاز بوده، یعنی عرضه و تقاضا با هم مغایر است و در بعضی رشته برعکس، که این بر عهده معاونت آموزشی و دبیرخانه شورای آموزشی پزشکی تخصصی کشور است، که در برنامه وزارتخانه ایجاد بخش‌های جدید و تامین تجهیزات جدید قرار دارد.

وزیر بهداشت گفت: امسال هم در تعداد شرکت کنندگان و هم در قبولی گواهینامه، افزایش قابل توجهی داشته‌ایم که از این تعداد، افرادی در سراسر کشور توزیع خواهند شد، بنابراین امیدواریم امسال علاوه بر 4 هزار نفری که در سال گذشته در نقاط مختلف کشور توزیع شدند، بتوانیم حداقل 3 هزار نفر را به این تعداد اضافه کنیم و نیاز مراکز دانشگاهی را در این مسیر تامین کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار