آوای علی زند وکیلی در تالار وزارت کشور پر شد؛

حضور «جناب‌خان» در کنسرت زند وکیلی

شب گذشته کنسرت علی زند وکیلی با حضور هنرمندان زیادی اجرا شد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شب گذشته 18 شهریور 94 کنسرت علی زند وکیلی در سالن وزارت کشور واقع در میدان فاطمی  با نیم ساعت تاخیر همیشگی آغاز شد.

شور و هیجان طرفدارانش به اندازه‌ای بود که با بدو ورود خواننده جوان و خوش‌آتیه این روزهای موسیقی علی زند وکیلی بر روی سن سالن وزارت کشور همه یک صدا فریاد شادی و سر دادند.

در ابتدای این کنسرت گروه زند با ورود خود به صحنه قطعه‌ای را نواختند و خواننده همراه با خواندن قطعه «آتش در آب» وارد صحنه شد.

قطعه دوم بعد از تشویق حضار نواخته شد که «زندگی خوب» نام داشت .همچنین هماهنگ با اجرای گروه نماهنگی مرتبط با آثار منتشر می‌شد که این امر نشان از برنامه‌ریزی مشخص در گروه زند بود، البته لازم به ذکر است که علی زند وکیلی خواننده گروه، مدیریت سن و گروه را بر عهده داشت و گروه را با هماهنگی پیش می‌برد ولی مشکلات سالن در کل برنامه مشکل‌ساز شد.

سومین قطعه اجرا شده توسط گروه زند «یادی به رنگ امروز» بود که تشویق حضار را به همراه داشت.

قطعه «ساری گلین» به آهنگسازی سحاب علم و ترانه جمشید شیبانی چهارمین قطعه اجرایی این گروه بود؛ همچنین پنجمین قطعه گروه زند، «زندگی خوب» به آهنگسازی غلامحسین مین باشیان و ترانه جمشید شیبانی اجرا شد.

بعد از اجرای 5 قطعه حضار سالن یک صدا سلام کردند تا سلام نکردن خواننده در بدو ورود را جبران کنند، زند وکیلی نیز به آرامی سلامی کرد و اعلام کرد که کمی دچار هیجان شده است چون در مقابلش هنرمندانی را می‌بیند که باورش برایش سخت است.

زند وکیلی افزود: مردی بعد از سال‌های طولانی در این اجرا حضور دارد که حضورش در همه فیلم‌ها نشان از غیرت و مردانگی بود و او کسی نیست جز «ناصر ملک مطیعی»" هنرمند آن روزهای سینمای ایران؛ علی زند وکیلی بوسه‌ای بر دستان ملک مطیعی نشاند و او را به روی صحنه دعوت کرد.

ملک مطیعی بعد از ادای احترام به مردم گفت: خالصانه‌ترین و خاشعانه‌ترین سلام را خدمت شما جوانان پرشور و مهربان این سالن دارم و خدا را شاکرم که هر چه طلب کردم از خدا بر منتهای همّت خود کامران شدم، حضور من در این سالن افتخاری ماندگار برایم است تا چند سال باقی مانده عمرم را به خوشی بگذرانم.

ملک مطیعی عنوان کرد: نسل جدید آنقدر به منی که از خیلی سال‌های دور با نداشتن تکنیک لطف دارند که با وجود سختی‌های بسیار برای رسیدن به این جایگاه افتخارمی‌کنم، دلم می‌خواهد به دوستانی که حضور ندارند ادای احترام کنم، آن‌ها سرزنش‌ها را خریدند تا امروز موسیقی و سینمای ما روز به روز پیشرفت کند و ترقی داشته باشد و خوشحالم از این که سهم کوچکی در این افتخار و سربلندی دارم.

وی افزود: علی زند وکیلی به من رخصت دادند تا در این مراسم شرکت کنم و این اولین شبی است که به کنسرت آمدم و افتخار می‌کنم.

علی زند وکیلی ادامه داد :اکثر ترانه‌ها را جمشید شیبانی جوان معروف سینما در 7 یا 8 سال پیش سرود که من افتخار اجرای این ترانه را دارم؛ بعد از خواندن یک بیت شعر قطعه «گلنار» را خواند:

به جز عشق که سرافرازی بود/ آزمودیم همه کار جهان بازی بود

قطعه «گلنار» به آهنگسازی مجید وفادار و ترانه کریم فکور پنجمین قطعه اجرایی این گروه بود.

ششمین قطعه اجرایی گروه زند «ناردونه» نام داشت که آهنگسازی و ترانه  آن را به ترتیب علی زند وکیلی و داوود غلامی انجام داده بودند.

هفتمین قطعه اجرا شده توسط گروه زند، «تار رباب» نام داشت که ترانه آن نوعی ترانه ترکیبی محسوب می‌شود و شعری از حافظ و داوود غلامی بود.

«غروب کوهستان» به آهنگسازی و ترانه جهانبخش پازوکی هشتمین قطعه اجرایی گروه زند در این کنسرت محسوب می‌شود.

هشتمین قطعه اجرا شده «فریاد» (به آهنگسازی و ترانه علی زند وکیلی و سالی زهره وند) نام داشت.

قطعه بعدی «به سوی تو» نام داشت که قبل از اجرای آن علی زند وکیلی کمی در خصوص تغییرات در ترانه صحبت کرد و رضا تاج بخش را به صحنه ،برای تک‌نوازی پیانو دعوت کرد.

لازم به ذکر است که آهنگسازی و ترانه قطعه «به سوی تو» به ترتیب بر عهده مجید وفادار و عبدالله الفت قرار گرفته بود و به خوبی اجرا شد.

قطعه «فقط دعا کن» به آهنگسازی مجید وفادار و ترانه یاحا کاشانی دهمین قطعه اجرایی این گروه محسوب می‌شد.

همچنین قطعه شب‌های تهران به آهنگسازی مجید وفادار، ترانه بیژن ترقی و تنظیم پویان رمضانی اجرا شد.

قطعه «سیه مو» به آهنگسازی محمد زند وکیلی و ترانه فراز علی قطعه بعدی این کنسرت بود که به درخواست حضار دوبار خوانده شد  همچنین زند وکیلی از احسان کرمی، اشکان خطیبی و رحمانیان برای همخوانی در این قطعه دعوت به عمل آورد.

و قطعه آخر این کنسرت «ای ایران» نام داشت که متن ترانه با اکثر لهجه‌های شیرین ایرانی پر شده بود. همچنین خوانندگی این قطعه را دو برادر(علی زند وکیلی و محمد زند وکیلی) بر عهده داشتند.

لازم به ذکر است که هنرمندان زیادی از جمله: ناصر ملک مطیعی، همایون شجریان،محمد بحرانی،هنگامه قاضیانی، محمدحسین لطفی، نیوشا ضیغمی، احسان کرمی، اشکان خطیبی، نیما کرمی، لاله اسکندری، فرزانه کابلی، علی سامره، افشین آقایی، مسعود فروتن، در این کنسرت حضور داشتند که علی زند وکیلی تشکر ویژه‌ای از تمامی هنرمندان حاضر در سالن به عمل آورد. 

علی زند وکیلی همچنین یادی از پدر آواز ایران محمد رضا شجریان و پرویز مشکاتیان بهترین تصنیف ساز به جا آورد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.