قم؛

اصلاح الگوی كشت در قم امری ضروری

استاندار قم با اشاره به مشكلات متعدد پيش روی بخش كشاورزی در قم گفت: اصلاح الگوی كشت در قم ضرورتی اجتناب ناپذير است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سيد مهدی صادقی شورای سياست گذاری نظام مهندسی كشاورزی استان قم، كشاورزی را يكی از اركان مهم اقتصاد ملی دانست و از تلاش گران زحمتكش اين عرصه قدرداني كرد.
 
وی با اشاره به تاثيرات مستقيم بحران كم آبی و شرايط اقليمی خاص سال های اخير بر رونق كشاورزی در كشور و استان قم تصريح كرد: كشاورزيی استان قم در سال هاي اخير، كاملاً تحت تاثير پديده خشكسالی های مستمر و كم آبی قرار داشته است. 
 
صادقی مديريت اين بخش در چنين وضعيت بحراني را مهم توصيف و خاطرنشان كرد: مقابله با بحران آب و اصلاح الگوي كشت از اولويت هاي مهم دولت محسوب مي شود. 
 
وی تغيير الگوي كشت و حركت به سمت استفاده از روش هاي مكانيزه در كشاورزي را مهمترين راهكار براي مقابله با شرايط كنوني منابع آبي كشور دانست و افزود: در استان قم نيز با توجه به مشكلات و شرايط خاص موجود، بستر لازم براي تحقق اين مهم بايد فراهم شود. 
 
وي با بيان اين كه طرح تغيير الگوي كشت می تواند از مصرف بي رويه آب در بخش كشاورزي جلوگيري کند گفت: اجرايي شدن اين طرح نيازمند فرهنگ سازي و همدلي و همكاري بين بخشي سازمان ها و نهادهاي مسؤل است. 

انتهای پیام/پ

برچسب ها: قم ، اصلاح ، الگوی ، کشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.