قم؛

طرح معاینه دندان ۱۲۰ هزار دانش آموز قمی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم از معاینه دندان ۱۲۰ هزار دانش آموز قمی از مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم ابوالفضل ایرانی خواه با اشاره به آغاز طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت از ابتدای سال جاری گفت: این طرح در سراسر کشور اجرایی می‌شود با این تفاوت که در استان‌ها دیگر تنها در حاشیه شهر‌ها اما در قم در کل استان اجرایی می‌شود. 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان داشت: بستر‌ها و زمینه‌های مورد نیاز برای اجرای این طرح در استان قم فراهم شده و قرارداد‌ها و مناقصه‌های مربوطه انجام و سرشماری آمار نیز صورت گرفته و برای یک میلیون نفر از مردم قم در این طرح پرونده تشکیل شده است. 
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ مرکز و ۱۰۰ پایگاه برای اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت تجهیز و آماده شده‌اند، افزود: از نیمه مهرماه سال جاری ۷۵ درصد این مراکز آماده ارائه خدمات این طرح می‌باشند و ۲۵ درصد باقی مانده مراکز و پایگاه‌ها نیز به مرور زمان با تجهیز شدن به این طرح می‌پیوندند. 
 
ایرانی خواه گفت: طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت در حقیقت به دنبال ارتقای سلامتی جامعه در ابعاد مختلف است و به عبارتی پیشگیری از بیماری‌های مختلف یکی از اصلی‌ترین اهداف این طرح است. 
 
وی با بیان اینکه آموزش‌های خود مراقبتی می‌تواند هزینه‌های درمان و بهداشت در خانواده‌ها به شدت کاهش دهد افزود: ۱۲۰ هزار نفر از دانش آموزان استان قم از اول ابتدایی تا ششم تا پایان سال طی دو مرحله مورد معاینه دهان و دندادن قرار می‌گیرند و اقدامات لازم در زمینه پوسیدگی دندان‌های آنها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.