شیراز؛

نشست تخصصی نفش رسانه در معرفی شیراز

نقش رسانه های جمعی در معرفی شهر شیراز با حضور اهالی رسانه و انجمن های مردم نهاد در مرکز شیراز شناسی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از واحد ارتباطات معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز: در این نشست علی نیری مدیر مرکز شیرازشناسی، محمد حسینی مدیرارتباطات معاونت فرهنگی و اموراجتماعی شهرداری و نمایندگانی از رسانه های استان فارس، به بررسی و آسیب شناسی نقش رسانه ها در معرفی شیراز پرداختند.

در این نشست که با حضور انجمنهای مردم نهاد برگزار شد، ضرورت حضور رسانه ها در برنامه های معرفی شیراز، آسیب شناسی شیرازشناسی از سوی رسانه ها، موانع معرفی شیراز از سوی رسانه ها و... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیر مرکز شیراز شناسی در این نشست گفت: نقش رسانه برای معرفی شهر ها در برخی از کشورهای دیگر خودجوش و برگرفته از اعتقاد قلبی رسانه نسبت به معرفی ظرفیت های موجود در کشور خود است.رسانه به عنوان پیشگامان عرصه آگاهی بخشی و حتی آموزشی داشته های شهر هستند.

نیری اظهار کرد: در برهه کنونی معرفی شیراز یک ضرورت است و از اصحاب رسانه درخواست می کنیم یاور مرکز شیرازشناسی باشند تا به اتفاق هم کلانشهر شیراز را در سطوح مختلف معرفی کنیم.

قهرمانی سرپرست خبرگزاری فارس در استان فارس با آسیب شناسی فعالیت رسانه ها در حوزه معرفی شیراز، ارتباط رسانه ها با مدیران و صاحب نظران را بسیارکم ارزیابی کرد و گفت: رسانه ها نقش خود را در حوزه شیرازشناسی ایفا نکرده اند در حالی که وجاهت شهر شیراز آنقدر هست که همه اصحاب رسانه باید با تلاش بیشتری آن را معرفی کنند.

عسلی مدیر مسئول روزنامه عصرمردم نیز با اشاره به مهاجرت ها به شیراز گفت: بافت بومی، گویش ها و باورها تحت تأثیر مهاجرت ها قرار گرفته است و رسانه باید ببیند کدام را بعد از شیراز می خواهد معرفی کند.

وی ادامه داد: رسانه متاسفانه بیشتر در چهارچوب شکلی بوده تا محتوا به گونه ای که هرجا افتتاح یا اتفاقی کاملاًخبری باشد حضور دارد تا اینکه به محتواهای اینچنینی بپردازد.

فتحی دبیر استانی خبرگزاری مهر هم ضمن تقدیر از برگزاری این جلسه گفت: جای خالی این برنامه حس می شد و این ایده جالبی است و به نظر می رسد ادامه دادن چنین نشست هایی ضروری باشد.

وی ادامه داد: امروز هر کس سواد رسانه ای ندارد بی سواد محسوب می شود و هرکس که می خواهد موضوعی را در جامعه گسترش و ترویج دهد نیازمند داشتن سواد رسانه ای و ارتباط با رسانه ها است.

فتحی افزود: خبرنگاران به صورت تخصصی در تهیه خبر و گزارشگری کار نمی کنند بلکه معمولاً یک خبرنگار در موضوعات مختلف کار می کند و این از نگاه عمیق در موضوعات مهم جلوگیری می کند.

نمایندگان سازمان های مردم نهاد نیز که در این جلسه حضور داشتند بر ضرورت توجه بیش تر رسانه ها به سازمان های مردم نهاد تأکید کردند و پرداختن صرف رسانه به انعکاس فعالیت های نهادهای دولتی را آسیبی برای رسانه ها دانستند و از مرکز شیرازشناسی خواستند تا تسهیل کننده ارتباط سازمان های مردم نهاد با رسانه ها و مدیران استان باشد.

برپایی دوره های شیراز شناسی با حضور اساتید دانشگاه، ایجاد یک کارگروه تخصصی نقش رسانه برای معرفی شیراز، برگزاری نخستین همایش نقش رسانه ها در معرفی شیراز در سطح استانی، ملی و بین المللی و راه اندازی دبیرخانه دائمی برای همایش و کارگروه ویژه در مرکز شیرازشناسی از جمله پیشنهادات حاضران در این نشست بود.

انتهای پیام/س


برچسب ها: نشست ، تخصصی ، رسانه ، معرفی ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.