شیراز؛

سپیدان الگوی سلامت محوری در پزشک خانواده استان فارس

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، سپیدان را الگوی سلامت محوری در برنامه پزشک خانواده استان عنوان کرد که تحول نظام بهداشت را به صورت کامل به اجرا در آورده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، دکتر محمدهادی ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به همراه مسئولان دانشگاه و ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده استان در بازدید از برنامه های تحول نظام بهداشت و پزشک خانواده شهری شهرستان سپیدان به یکی از پایگاه های پزشک خانواده و نظام ارجاع در سپیدان رفته و مراحل ارایه خدمت در این مرکز را مورد بررسی قرار دادند .

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حاشیه این بازدید با اشاره به اجرای کامل تحول نظام بهداشت در شهرستان سپیدان ، تصریح کرد : در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به دنبال اجرای برنامه سلامت محوری بوده و آن را در اهداف خود پیش بینی کرده بودیم که امروز شاهدیم به صورت کامل در شهرستان سپیدان به اجرا در آمده است .

دکتر محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه به جای درمان محوری در این طرح بر سلامت محوری تاکید می شود ، افزود: بر این اساس به گروه های مختلف مانند نوزادان ، مادران باردار و سالمندان خدمات سلامت متناسب با آنان ارایه می شود .

وی با اشاره به فعالیت حدود هفت هزار مراقب سلامت در استان فارس ، اظهار کرد : مردم نیز جزئی از رابطان سلامت محسوب می شوند و به کمک پزشکان خانواده به آنان آگاهی داده می شود .

دکتر ایمانیه ادامه داد : سلامت دهان و دندان ، سلامت روان و سلامت تغذیه اکنون به نحو دقیق تری در مردم شناسایی می شود و آمارهای به دست آمده نیز حاکی از همین امر است .

وی با بیان اینکه خدمات مرکز سلامت جامعه سپیدان در این بازدید راستی آزمایی شد ، گفت : شهرستان های دیگر فارس نیز به صورت جدی پیگیر اجرای دقیق طرح تحول نظام سلامت و بسته های خدمتی آن ، همچنین برنامه پزشک خانواده هستند ، اما مواردی مانند جمعیت بالاتر تحت پوشش باعث شده تا زمان بیشتری برای این هدف موردنیاز باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز پزشک خانواده شهری را ادامه پزشک خانواده روستایی عنوان کرد که تکمیل کننده آن است و خاطرنشان کرد : در این برنامه بیماری های مزمن ، پرفشاری خون ، دیابت و بیماری های قلبی عروقی در میان افراد جامعه شناسایی شده و افراد نسبت به آن آگاهی می یابند .

دکتر ایمانیه تاکید کرد : اجرای سلامت محوری در مدارس یکی از اهدافی است که به نحو جدی در استان فارس در حال پیگیری و اجرا است .

در این برنامه از پایگاه پزشک خانواده و نظام ارجاع دکتر نادر ذهبی ، به عنوان نمونه یکی از مراکز خصوصی پزشک خانواده در سپیدان بازدید شد و مراحل ارایه خدمات رسانی ، از نگاه مسئولان ارشد پزشک خانواده استان مورد ارزیابی قرار گرفت.




انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.