مردان کرواسی، ناکام‌های لیگ پانزدهم

لیگ برتر فوتبال سال 95-94 داستان متفاوتی دارد و آن نتیجه نگرفتن مربیان گران‌قیمت کروات لیگ است.

 به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  ، برانکو ایوانکوویچ و دراگان اسکوچیچ، 2 مربی کروات لیگ پانزدهم محسوب می‌شوند که تا به حال نتایج خوبی را کسب نکرده‌اند و نتوانستند انتظارات هوادارانشان را برآورده کنند.

همچنین این نتایج ضعیف مربیان کرواسی لیگ پانزدهم در تاریخ این 2 تیم بی‌سابقه بوده است.

برانکو در 16 فروردین 1394، با عقد قراردادی یک‌ و‌ نیم ساله هدایت سرخ‌پوشان پایتخت را برعهده گرفت و جایگزین حمید درخشان در این تیم شد.

این مربی در فصل گذشته به همراه پرسپولیس روند بدون افت و خیزی را سپری کرد و با کسب 36 امتیاز در رده‌هشتم جدول و همچنین 2 پله پایین‌تر از رقیب همشهری خود استقلال قرار گرفت.

سرمربی پیشین تیم ملی کشورمان در لیگ پانزدهم تلاش کرد تا با جذب بازیکنان جوان و با تجربه، تیم قدرتمندی را روانه لیگ پانزدهم کند اما این اتفاق به صورت برعکس رخ داد و سرخ‌پوشان نتوانستند نتایج ضعیف چند سال گذشته خود را جبران کنند و روند نزولی فصل گذشته خود را همچنان ادامه می‌دهند.

پرسپولیس در حالی با عقد قراردادی یک میلیارد و 820 میلیون تومان با برانکو قرارداد امضا کرد که با این مربی بتواند نتایج اسفناک خود را جبران کند اما همچنان نیز نتوانسته‌اند با گرانترین مربی لیگ، از این وضعیت خارج شوند.

اما دراگان اسکوچیچ که برای نخستین بار با قوهای سپید انزلی به ایران آمد در لیگ سیزدهم هدایت این تیم را برعهده گرفت و توانست با این تیم در رده هفتم جدول قرار بگیرد.

اسکوچیچ پس از عملکرد مناسب در ملوان، تصمیم گرفت در لیگ چهاردهم، هدایت فولاد قهرمان را برعهده بگیرد، وی پس از به عهده گرفتن این تیم با مشکلات ابطال کارت پایان خدمت بازیکنانش و مصدومیت‌های زیاد مواجه شد و نتوانست عملکرد خوبش در ملوان را در این تیم تکرار کند.

فولاد با هدایت این مربی و با کسب 52 امتیاز در رده پنجم جدول قرار گرفت و تیم قهرمان حسین فرکی نتوانست با این مربی، حتی سهمیه آسیا را نیز کسب کند. پس از کسب این نتایج ضعیف که به دل هواداران فولاد خوش نماید خواستار برکناری وی بودند و مدعی شدند این نتایج به هیچ‌وجه در خور فوتبال خوزستان و فولاد نیست.

اسکوچیچ به همراه فولاد در لیگ پانزدهم شرایط بسیار بدی را پشت سر می‌گذارد و هم اکنون با هدایت این مربی از 6 دیدار این فصل تنها 3 امتیاز کسب کرده است و هواداران این تیم کماکان نیز خواستار برکناری وی هستند، اما با قرارداد یک میلیاردی این مرد کروات، مدیران فولاد قادر به برکناری اسکوچیچ و پرداخت غرامت سنگین به آن نیستند.

حضور این 2 مربی کروات که البته هر 2 آن‌ها جزو ستاره‌های نیمکت‌شان در گذشته محسوب می‌شدند در این فصل نتایج ضعیفی را کسب کرده‌اند که مهم‌ترین قسمت این فصل محسوب می‌شود.

ایوانکوویچ و اسکوچیچ پیش از آغاز لیگ جزو ستاره‌ها و بهترین مربیان این فصل کشورمان محسوب می‌شدند، اما پس از گذشت چند هفته از لیگ، نتایج این دو مربی به صورت برعکس رخ داد و خط بطلانی بر آن پیش‌بینی‌های پیش از فصل کشیدند.

سقوط پرسپولیس با برانکو و همچنین فولاد با اسکوچیچ در حالی رخ داد که پیش از آغاز فصل، کارشناسان این دو مربی را به عنوان سوپرایزهای لیگ معرفی کردند و معتقد بودند.

یکی از آن‌ها قهرمان لیگ پانزدهم می‌شود، اما این اتفاق رخ نداد و هم‌اکنون آن‌ها در انتهای جدول سپری می‌کنند این فوتبال است و غیر قابل پیش‌بینی، می‌توان سقوط برانکو را تن‌دادن به خواسته‌های مدیران باشگاه دانست و از آن جایی که حاضر شد تا لیست خالی تیمش را بازیکنانی همچون، محسن مسلمان و وحید حیدریه پر کند این ناکامی قابل پیش‌بینی بود و تا استقلال برانکو در تیمش وجود نداشته باشد این مشکلات کماکان ادامه خواهد داشت.

اسکوچیچ نیز در رفتاری غیر عاقلانه هر دلالی که هر بازیکنی را به او پیشنهاد می‌دادند بدون فوت وقت آن‌ها را می‌پذیرفت و به جای رفع نیازهای تیمش، تصمیم گرفت تا نیاز دلالان و مدیران را رفع کند تیمی که نه مدافع دارد و نه مهاجم ولی تا دلتان بخواهد رئیس سقوط این دو مربی رابطه نامشروع آن‌ها با باشگاه، یارگیری نادرست و تن دادن به دلالان است که باعث شده تا دو تیم سرخ‌پوش کشور روند نزولی را در طول این فصل تجربه کنند و باعث آن شوند تا هواداران میلیونی این دو تیم دراین روزها دوران سختی را سپری کنند.

مدیران فوتبال کشورمان خارجی پسند هستند

محمود یاوری، کارشناس فوتبال کشورمان گفت: مربی‌های خارجی زیادی در چند سال گذشته به فوتبال کشورمان ورود کردند و پول‌های زیادی نیز دریافت کردند، اما پس از گذشته چند هفته و در اثر نتیجه‌نگرفتن کشورمان را  ترک می‌کنند. متاسفانه این مربی‌های خارجی کلید حل فوتبال کشورمان نیستند و فقط با حضورشان در تیم‌ها صورت مسئله نتیجه نگرفتن را پاک می‌کنند.

وی درباره مدیران داخلی کشورمان گفت: مدیران فوتبالی کشورمان به هیچ وجه حاضر نیستند از مربیان داخلی استفاده کنند و پس از کسب 3 تا 4 هفته نتیجه نگرفتن آن‌ها را اخراج می‌کنند اما زمانی که مربیان خارجی نتیجه نمی‌گیرند، آن‌ها را اخراج یا تهدید نمی‌کنند و با تمام توان از آن‌ها دفاع خواهند کرد. تنها مشکل مربیان خارجی این است که نمی‌توانند حاشیه‌ها را جمع کنند و این ناتوانی آن‌ها ضررهایی جبران‌ناپذیری را به تیم‌شان وارد می‌کند.

ایوانکوویچ و اسکوچیچ مربیان درجه یکی نیستند، هر چند برای شوک‌دادن به تیم مناسب است. مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون رقمی نیست که برای مربیان داخلی پرداخت کنند و با نصف این پول می‌توان بهترین مربی کشورمان را در اختیار داشته باشیم.

یاوری در پایان خاطرنشان کرد: مربیان داخلی بهتر از خارجی‌ها نتیجه می‌گیرند و فقط باید به آنان اطمینان کرد و پس از 3 تا 4 هفته نتیجه نگرفتن آن‌ها را اخراج نکرد.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار