تبریک به دو اسطوره فوتبال پرسپولیس

شصت و نهمین سال تولد علی پروین و شصت و هفتمین سال تولد محمود خوردبین، امروز در مراسمی با حضور قدیمی‌‎های پرسپولیس گرامی داشته خواهد شد و برانکو ایوانکوویچ نیز قصد حضور در این مراسم را دارد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز از ساعت 12 ظهر، دفتر کار علی پروین میهمانی از سوی دوستان وی ترتیب داده شده است که در جریان آن قرار است سالروز تولد وی و محمود خوردبین جشن گرفته شود.

برای این مراسم از حدود 70 پیشکسوت پرسپولیس مربوط به دهه‌های مختلف از جمله همبازیان و شاگردان علی پروین دعوت به عمل آمده است، همچنین با هماهنگی به عمل آمده توسط محمود خوردبین، برانکو ایوانکوویچ هم اعلام کرد قصد دارد در این برنامه شرکت کند.

همچنین علی اکبر طاهری نیز روز گذشته، سه‌شنبه در گفتگوی تلفنی که با علی پروین داشت، پیشاپیش تولد وی را هم تبریک گفت.

علی پروین و محمود خوردبین به ترتیب متولد سوم مهر سال 1325 و دوم مهر سال 1327 هستند.

علی پروین، فوتبال را از تیم عارف آغاز کرد و پس از آن به البرز، تیم دوم کیان پیوست. آغاز فعالیت پروین در فوتبال به شکل حرفه‌ای به سال 1334 و از تیم کیان مربوط می‌شود. زنده یاد منصور امیر آصفی که ستاره‌های بسیاری را به فوتبال ایران معرفی کرد و از مربیان سرشناس تاریخ باشگاه پرسپولیس به حساب می‌آید پس از دیدن بازی‌های پروین در تیم البرز او را به کیان برد.

پروین سپس به پیکان رفت و در سال 1349 هنگام مراجعت ستاره‌های شاهین و پرسپولیس که از پیکان بازگشته بودند به پرسپولیس آمد و تا سال 1366 که از دوران بازیگری خداحافظی کرد، پیراهن پرسپولیس را به تن داشت.

علی پروین که لقب «سلطان» را نه فقط در پرسپولیس بلکه در تمام فوتبال ایران از آن خود کرد از سال 1360 همزمان مربیگری پرسپولیس را هم بر عهده داشت.

و اما محمود خوردبین، مهاجم گلزن پرسپولیس هم با این عنوان شناخته می‌شود که از روز اول فعالیت پرسپولیس در این تیم حضور داشت. او پس از عزیمت سرخپوشان به تیم پیکان در پرسپولیس باقی ماند. او که تا سال 58 برای پرسپولیس بازی کرد، بیشترین سابقه حضور در پرسپولیس را تحت عناوین بازیکن، سرپرست و عضو هیأت مدیره به خود اختصاص داد و از این جهت در فوتبال ایران صاحب رکورد است. او با سابقه‌ترین سرپرست تیم در فوتبال ایران به حساب می‌آید و در سال 72 پس از اتفاقاتی که منجر به کناره‌گیری علی پروین از فوتبال شد، برای یک بازی سرمربیگری را هم در پرسپولیس تجربه کرد اما پس از آن با قطعی شدن خداحافظی علی پروین، از دنیای بازیگری فوتبال کنار رفت و هم اکنون به عنوان سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس فعالیت می‌کند.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار