نفت در هفته‌ای که گذشت؛

صنعت پتروشیمی تاوان قیمت خوراک گازی را می‌دهد/قانونی برای سوازندن گاز در فلرها نداریم

مذاکره باشرکت اوکراینی برای تولید30 هزار بشکه درمیدان نفتی درود، صنعت پتروشیمی قربانی قیمت خوراک گازی و افزایش ٥٠٠ هزار بشکه ای نفت ایران پس از لغو تحریمها از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در طی هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت نفت و گاز و پتروشیمی یکی از شاهرگهای اقتصادی کشور است که توجه به آن می‌تواند چرخه اقتصادی کشور را به گردش بیاورند.

موجودی بنزین 700 تومانی کارت سوخت کاهش یافت/ اعتبار بنزین 700 تومان تا پایان آبانماه

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: موجودی بنزین 700 تومانی باقیمانده در کارتهای هوشمند سوخت تا پایان شهریور ماه 580 میلیون لیتر کاهش یافته است.


مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت با اشاره به آمادگی کامل ایران برای افزایش صادرات نفت خام گفت: افزایش ٥٠٠ هزار بشکه ای نفت ایران پس از لغو تحریمها به راحتی جذب بازار می شود.


با گذشت دو سال از هم اندیشی قرارداد جدید نفتی هنوز این قراردادها امضای تایید دولت را نگرفته اما در این میان مسولان خبر از رونمایی آنها در تهران می‌دهند.


مدیرعامل پالایشگاه شازند اراک گفت: روزانه 300 تن گوگرد در پالایشگاه شازند اراک تولید می‌شود که محصول تولیدی علاوه بر عرضه در بورس به کشورهای همسایه صادر می‌شود.


رئیس پردیس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به تجربه موفق در توسعه میدان با مشارکت استات اویل گفت: توسعه دو میدان نفتی در یک برنامه ده ساله انجام می‌شود.


معاون مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گفت:کارت هوشمند سوخت به هیچ عنوان از رده خارج نمی‌شود.


همزمان با رونمایی از نخستین فناوری ایرانی کک نفتی، نخستین واحد نیمه صنعتی تولید کک کشور با ظرفیت 400 كيلو در هر واحد فرآيندي نیز افتتاح شد.


افزايش سهم توليد فرآورده‌هاي سبك و ميان تقطير در پالايشگاه‌هاي نفتي از 70 در صد به 85 درصد از مهم‌ترين اهداف پيش‌بيني شده در فناوري ايراني كك نفتي است.


نخستین همایش ملی جایگاه‌داران و فرآورده‌های نفتی در کشور با هدف بررسی مشکلات جایگاه‌داران برگزار می‌شود.


طرح عرضه گازوئیل بر اساس پیمایش طبق مصوبه هیئت وزیران و با هدف مبارزه با قاچاق سوخت از فردا اجرا می‌شود.


از بامداد یکم مهرماه هر کیلو گرم CNGدر جایگاههای گاز طبیعی فشرده سراسر کشور با همان نرخ قبلی 600 تومان به فروش می‌رسد.


مدیرعامل پالایشگاه شازند اراک از تولید 17 میلیون لیتر بنزین یورو 4 در این پالایشگاه خبر داد و گفت: با توجه به تعمیرات اساسی صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود میزان تولید این پالایشگاه افزایش یابد.


وزیر نفت از همکاری با شرکتهای عمانی برای فروش فرآورده های نفتی و پتروشیمی خبرداد و گفت: روشهای تسریع در احداث خط لوله صادرات گاز ایران به عمان بررسی شد.


مسئول محیط زیست شرکت ملی پتروشیمی با باین اینکه محیط زیست قانون پایش لحظه‌ای و آنلاین آلاینده‌ها در صنایع بزرگ را دنبال می‌کند، گفت: هیچ قانون زیست محیطی در زمینه فلر وجود ندارد


رئیس پردیس پژوهش و توسعه صنایع بالادستی، از اجرای نخستین پروژه شناسایی ذخایر غیرمتعارف گازی کشور در دریای عمان خبر داد.


مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی صنایع پتروشیمی هشدار داد: در صورتی که ایران نسبت به اجرای برنامه‌های کاهش گازهای گلخانه‌ای اقدام نکند با تحریم‌های سخت گیرانه‌تر از مسئله هسته‌ای مواجه خواهد شد.


مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران از امضای قرارداد مطالعه خط لوله صادرات گاز این کشور به عمان با شرکتهای ایرانی خبر داد.


رئیس ایمنی و کیفیت شرکت ملی صنایع پتروشیمی از فرصت شش ماهه به شرکت‌های پیمانکار و صنعت پتروشیمی برای ارتقای ایمنی و HSE خبر داد و گفت: این طرح در جهت مقابله با حملات تروریستی و خرابکارانه انجام می‌شود.


معاون فناوری و امور بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت گفت: ایران دارای ٦٥٠ میلیارد بشکه ذخیره نفت درجا دارد که با احتساب ضریب بازیافت ٢٤ درصد ذخایر قابل برداشت آن ١٥٦ میلیارد بشکه است.


قائم‌مقام دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: از سازمان بورس درخواست داریم که اجازه دهند پتروشیمی‌ها با تأخیر بیش‌تری صورت‌های مالی خود را ارسال کنند.


مدیر عملیات تولید نفت فلات قاره گفت: با توجه به اینکه کاهش تکلیفی اندکی در فلات قاره اتفاق افتاد می‌توانیم حداکثر ظرف یک ماه تا 45 روز تولید را به میزان قبل از تحریم‌ها برگردانیم.


دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی با اشاره به اینکه هنوز قیمت خوراک گازی مشخص نشده است گفت: تصمیمات غیرکارشناسانه و عجولانه سبب جلب اعتماد سرمایه‌گذاران در این صنعت شده است.


با وجود اعمال تحریم‌ها و عدم همکاری شرکت‌های خارجی میدان نفتی بهرگانسر همچنان مقتدرانه در نگین خلیج‌فارس می‌درخشد.


رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت گفت: ایران در راستای حفظ سهم بازار جهانی و مشتریان خود باید تدابیر هوشمندانه‌ای اتخاذ کند چرا که در در طی ماههای آینده قیمت نفت افزایش می‌یابد.


روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد: همه واحدهای فرآیندی پالایشگاه نفت امام خمینی(ره) شازند در سرویس عملیاتی قرار دارند و هیچ واحدی از مدار سرویس خارج نشده است.


مسئول سکوی نفتی بهرگانسر از احتمال واگذاری نخستین سکوی نفتی خلیج فارس به عنوان آثار تاریخی و دیدنی به موزه صنعت نفت، خبر داد.


مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره، از مذاکره با یک شرکت اوکراینی برای احیای یک چاه نفتی در میدان دورد خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار