کسب 3 درصد بازار جهانی زیست فناوری توسط ایران

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی از کسب 3 درصد سهم بازار جهانی زیست فناوری توسط ایران خبر داد.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: کسب 3 درصد سهم بازار جهانی زیست فناوری توسط ایران یک موضوعی است که باید پیش از این به آن توجه شود باید بتوانیم توسعه زیست فناوری را به اولویت دولت تبدیل کنیم تا با حمایت‌های صورت گرفته دولت شرکت‌های دانش بنیان و کارخانجات فعال در حوزه زیست فناوری را ارتقا داده و از این طریق به توسعه اقتصاد کشور کمک کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: در کشور آیین نامه قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر وجود دارد که ستاد توسعه زیست فناوری نیز باید یک پیوستی را برای حمایت از تولیدات رقابت پذیر اضافه کند و به دولت ارائه دهد.

قانعی با اشاره به فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم برای تولید حمایتی خاطر نشان کرد: مهمترین اقدامات برای تولید حمایتی، اجرایی کردن ظرفیت‌های قانون شرکت‌های دانش بنیان، ارائه تسهیلات مالی از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی، ایجاد یا تقویت تشکل‌های موجود و تربیت نیروی انسانی است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی تصریح کرد: همچنین موانع مسیر تولید محصولات کشاورزی نیز با راه اندازی و تاسیس آزمایشگاه‌های معتبر و مرجع و صدور مجوزهای تولید و مصرف محصولات زیستی داخل در تمامی زمینه‌های کشاورزی امکان پذیر خواهد شد.

وی در پایان عنوان کرد: زیست فناوری موضوعی است که ارتباط محکمی با سلامت مردم دارد و بسیاری از حوزه‌های ستاد توسعه زیست فناوری با سلامت مردم سر و کار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار