نگاه دلواپسانه ای که می خواهد قهرمانی شیرین دختران ایرانی را لوث کند

تیم ملی بانوان ایران برای اولین بار قهرمان جام ملتهای آسیا شده و حالا فدراسیون باید پاسخگوی این باشد که چرا یک مشاور مرد برای این تیم برگزیده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، انگار تمام اتفاقات خوشایند فوتسال بانوان را ندیده ایم و بند کرده ایم به یکی از مهمترین ارکان موفقیت تیم ملی. علی صانعی و فدراسیون کفاشیان حالا متهمند. متهم به اینکه چرا در کنار تیم فوتسال یک آقا بوده. کسی که سال ها با تمام وجود برای تیم ملی کشورش بازی کرده و در این دو ماه آخر قبل از اعزام تیم ملی فوتسال به بازی های جام ملتهای آسیا بدون چشمداشت مالی ، پذیرفته از جایگاهی که سال ها کاپیتانی و سرمربیگری تیم ملی فوتسال ایران را داشته ، در مقام یک مشاور فنی تیم ملی فوتسال بانوان را همراهی کند. با کت و شلوار گوشه ای از یک نیمکت نشسته و حالا کمترین نام در این موفقیت از اوست. با این وجود حالا فدراسیون کفاشیان و نایب رئیس بانوانش ، عرب عامری باید پاسخگو باشد. او در این باره به ایسنا می گوید:«بعد از اتفاقات تلخ نپال ، من از وزارت ورزش خواستم که حتما در اعزام ها یک مرد کنار تیم ملی باشد. آنها هم پذیرفتند. علی صانعی تیم را تمرین نمی داد و فقط نقش مشاور فنی را داشت.»

او این ها را گفته تا شاید کمی از فشار حاشیه ها کم کند. اما آیا این اولین بار است که تیم بانوان یک مشاور فنی مرد دارد؟ آنها سالها با ژوراندیروی برزیلی کار می کردند ، پیشتر اکبر محمدی و نصرت ایران دوست هم چنین کمکی را به تیم بانوان کرده بودند. مربیانی ایرانی که همه از نظر اخلاقی مورد تائید نهادهای نظارتی هستند و باید باشند تا خلاء دانش فنی ورزش بانوان را پر کنند. همین حالا ایران برای رشته تکواندو مشکلی بزرگ دارد. کیمیا علیزاده ، ستاره نوجوان ایرانی می تواند اولین دختر طلایی ایران در المپیک باشد اما تقریبا همه از وزیر ورزش تا مربی اش می دانند ، توان فنی مربیگری بانوان ایران برای رساندن او به سطح قهرمانی المپیک کافی نیست. باید تمریناتش زیر نظر یک قهرمان المپیک و یک مربی کلاس جهانی رفع اشکال شود اما در دو راهی قرار گرفته اند. اینکه نظارت دورادور یک مربی مرد  بر تمرینات او با پوشش کامل اسلامی این دختر قهرمان را دلواپسان ورزشی بر می تابند؟ مرور تمرین و رفع اشکالی که می تواند حاصلش رسیدن به طلای المپیک باشد. آن هم در رشته ای که در المپیک همه دنیا مبارزاتش را می بینند. این البته تنها جایی نیست که نیاز به مشاور مرد دارد. فدراسیون والیبال هم مدتهاست در اعزام های بانوان از مشاورین مرد استفاده می کند. مربی سرشناسی در والیبال ایران چون برقی ، آخرین مردی بوده که این سمت را برعهده داشته. در رشته های دیگر هم از این توان استفاده می شود اما حالا پخش چند تصویر از علی صانعی و هیجان رسانه ای به این قصه ، حساسیت زا شده است. علی صانعی که فرشته کریمی درباره اش می گوید:«واقعا سهم بزرگی در موفقیت تیم داشتند. فرق تیم 3 سال قبل ما که نایب قهرمان شد با تیم این بار جضور کسی مثل آقای صانعی بود که یادمان داد چطور دفاع کنیم از داشته مان. او قبل از شروع فینال چنان ما را تهییج کرده بود که رفتیم و گفتیم می میریم اما قهرمان می شویم. اما الان می ترسیم برای تشکر کردن از ایشان ، اسمش را به زبان بیاوریم. » این حرف تک تک ملی پوشان فوتبال است و البته علی کفاشیان با تمام انتقاداتی که به شیوه مدیریتی اش وارد است ، از نظر تدین در میان تمام روسای فدراسیون ها و مردان ورزش ایران ، یکی از پاک ترین هاست . کسی که خودش از نزدیک در این مسابقات کنار تیم بوده و بیش از هر کس دیگری به شرعیاتی از این دست نظارت دارد. در چنین شرایطی آیا ظلم به ورزش تازه قهرمان شده بانوان نیست که با ساختن پیراهن عثمان از حضور علی صانعی در کنار این تیم ، یک قهرمانی شیرین به بحران تبدیل شود؟


منبع: خبرانلاین 


منبع: انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.