تجارت در هفته ای که گذشت

اصلاح دستورالعمل واردات خودرو / دلایل بی رغبتی به کالای ایرانی

اصلاح دستورالعمل خودروهای وارداتی،ثبات قیمت میوه و قیمت مرغ از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اصلاح دستور العمل ضوابط خودروهای وارداتی و انتقاد ازمحدود بودن بازار های هدف صادراتی از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.


دستورالعمل ضوابط واردات خودروهای سواری توسط اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی رسمی و عاملیت فروش اصلاح شد.



رئیس کنفدراسیون صادرات افزایش هزینه تولید بالا بودن کیفیت کالاهای رقیب در بازارهای صادراتی را از دلایل بی رغبتی به کالای ایران عنوان کرد.



در حالی که دولت وعده به آزادپز شدن نانوایی‌ها با هدف بهبود کیفیت نان را داده بود اما در پی برخی رانت‌ها ترمز اجرای این طرح کشیده شده است.


رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران با اشاره به ثبات قیمت میوه در بازار گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال قیمت میوه افزایش چشمگیری نداشته باشد.


مشاور اتحادیه پوشاک به صرفه نبودن تولید داخلی، رغبت مردم به پوشاک خارجی و توجیه اقتصادی را از مهم‌ترین دلایل قاچاق پوشاک عنوان کرد.


رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران با اشاره به ثبات قیمت مرغ در بازار گفت: هر کیلو مرغ به قیمت هفت هزار و 200 تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.


عسگر اولادی با انتقاد از حضور هیات های تجاری خارجی در ایران گفت: تا زمانی که تحریم‌های بانکی و نفتی رفع نشده تبادل هیات‌های تجاری بی معنی است.


وزیر اقتصاد لهستان با اشاره به اعلام آمادگی هزار و 500 شرکت لهستانی برای حضور در ایران گفت: در اواسط سال 2016 میلادی خط هوایی مستقیمی میان ایران و لهستان راه‌اندازی می‌شود.


رئیس اتاق ایران گفت: شورای مشترک ایران و لهستان تا پایان سال‌جاری میلادی جهت افزایش حجم مبادلات تجاری تأسیس می‌شود.



رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل با اشاره به ادامه رکود در بازار خودرو گفت: پیش‌بینی می‌شود قیمت خودرو بیش از این کاهش نیابد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار