تومور مرگبار تمام صورت این زن را از بین برد + تصاویر

ابتلا به سرطانی غیر عادی سبب شد تا کل صورت یک نو مادر از بین برود و پزشکان به ناچار بخش‌های زیادی از صورت او را از بین ببرند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، یک مادر 27 ساله اهل کشور آفریقای جنوبی مدت 4 سال است که با نوع نادری از سرطان استخوان به نام chondrosarcoma  مواجه شده است که سبب رشدی توموری غول‌آسا بر روی صورت او شده است.

گفتنی است ، با وجود انجام انواع اعمال جراحی، شیمی درمانی و پرتو درمانی این اقدامات موجب متوقف کردن رشد تومور نشده و این رشد سبب تغییر شکل بسیار شدید چهره این زن شده است.

تومور مرگبار تمام صورت این زن را از بین برد + تصاویر
بررسی‌ها نشان می‌دهند، سرانجام او از کشور خود راهی انگلستان و پیمودن 6 هزار مایل شد تا توسط جراحان انگلیسی در یک مرکز خیریه تحت عمل جراحی حذف تومور 2 کیلوگرمی قرار گیرد.

حدود 4 سال قبل خانم Tambu از سردردهای شدید رنج می برد که پس از تورم پیشانی متوجه غیر عادی بودن بیماری خود شد.

پس از تشخیص و انجام انواع روش‌های درمانی، تومور به شکلی تهاجمی اقدام به رشد کرد و سبب تغییر شکل بینی، دهان، نیمه چپ صورت ، از بین بردن چشم چپ، تغییر شکل فک و از بین رفتن حس بویایی او شد.

تومور مرگبار تمام صورت این زن را از بین برد + تصاویر
پزشکان هنگام عمل جراحی به او و خانواده‌اش هشدار داده بودند که با وجود تمام تمهیدات امکان زنده ماندن او بسیار ناچیز است.

عمل جراحی حذف تومور 2 کیلوگرمی 36 ساعت به طول انجامیده و پس از آن یک عمل جراحی بازسازی چهره با استفاده از استخوان‌های دنده و عضلات پا به مدت 24 ساعت بر روی او انجام شده است.

تومور مرگبار تمام صورت این زن را از بین برد + تصاویر
با وجود تمامی تلاش‌ها چهره او برای طبیعی شدن نیاز به طی تعداد زیادی جراحی پلاستیک، پیوندی و ترمیمی دارد اما او و خانواده‌اش مصر هستند تا سلامت او بدست آید.


انتهای پیام/

برچسب ها: تومور ، صورت ، جراحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار