قائم مقام شرکت آبفا استان تهران خبر داد:

هوشمندسازی شبکه آبفا در پی واقعی‌سازی قیمت‌ها/ هدر رفت 11 درصدی آب تهران

قائم مقام شرکت آبفا استان تهران گفت: هوشمندسازی شبکه فاضلاب نیازمند اعتبارات ویژه است که تا واقعی نشدن قیمت آب تامین آن ممکن نیست.

هوشمندسازی شبکه آبفا در پی واقعی‌سازی قیمت‌ها/ هدر رفت 11 درصدی آب تهرانعلیرضا نوذری‌پور قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص هوشمندسازی شبکه آب و فاضلاب گفت: در زمینه هوشمندسازی شبکه فاضلاب مطالعات گسترده‌ای در حال انجام است که تاکنون در این راستا سامانه تله متری شبکه آب فعال شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: فعالیت در راستای هوشمندسازی شبکه فاضلاب نیازمند اعتبارات مخصوص به خود است که تا قیمت آب واقعی نشود این امر برای ما امکان‌پذیر نیست.

نوذری‌پور افزود: در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب متکی به درآمدهای جاری است که این درآمدها پاسخگوی نیازهای اولیه این صنعت نیز نمی‌شود.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به تأثیرات هوشمندسازی برای جلوگیری از هدررفت آب گفت: در حال حاضر 11 درصد از آب تهران از طریق هدررفت از دسترس خارج می‌شود که بر اساس برآوردهای اولیه برای کاهش یک درصد از هدررفت آب به 180 میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

نوذری‌پور با اشاره به عمر برخی تجهیزات گفت: عمر برخی از تجهیزات ما به 50 سال هم می‌رسد که برای اجرای هر یک از طرح‌های نوسازی به اعتباری در حدود 500 تا 700 میلیارد تومان نیازمندیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار