همدان؛

آموزش مهمترین هدف جشنواره تئاتر کودک و نوجوان است

داور بخش کودک و نوجوان بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: در کارهای تئاتر کودک و نوجوان، مقوله آموزش جدی گرفته نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ پرستو گلستانی با بیان اینکه در بخش بین‌الملل شاهد کارهای خلاق و خوبی بودیم اضافه کرد: متأسفانه در کارهای تئاتر کودک و نوجوان، مقوله آموزش جدی گرفته نمی‌شود.

داور بخش کودک و نوجوان بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان افزود: اینکه تا برگزاری جشنواره در سال آینده، کارها راکد باقی بماند، درست نیست.

وی با بیان اینکه در اغلب کارهای تئاتر می‌بینیم مطالعه‌ای نمی‌شود و سطح دانش عوامل ارتقا نمی‎یابد، توجه به رفع این مشکل را ضروری دانست.

گلستانی با اشاره به اینکه در آثار کم‌کاری از هر طرف و ضعف مطالعات به طور آشکار به چشم می‌خورد بیان کرد: نداشتن تجربه و استفاده نکردن از کلاس‌ها و اساتید  در آثار دیده می‌شود.

وی یادآور شد: در تئاتر کودک و نوجوان پرداختن به مقوله کیفیت آثار بسیار مهم است؛ زیرا هر چه سطح کیفی کارها را بالا ببریم فرهنگسازی در جامعه نیز قوی‌تر می‌شود.

داور بخش کودک و نوجوان بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان افزود: تمام اتفاقات از این جشنواره تا جشنواره بعد صورت می‌گیرد و در طول سال شاهد آثار نمایشی جدید نیستیم.

وی گفت: هر گاه این دو کفه ترازو یعنی حمایت مسئولان و تلاش و پویایی جوانان با هم جلو رفت اتفاق خوبی در عرصه تئاتر کودک و نوجوان خواهد افتاد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.