در کنفرانس بین‌المللی "سکوت صلح"/

غریب‌آبادی: نهادهای مبارزه با تروریسم از خود اراده‌ای ندارند

معاون بین‌الملل ستاد حقوق بشر گفت: متأسفانه امروز از واژه حقوق بشر استفاده ابزاری می‌شود و نهادهای مبارزه با تروریسم از خود اراده‌ای ندارند.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم غریب‌آبادی معاون بین‌الملل ستاد حقوق بشر در کنفرانس بین‌المللی "سکوت صلح" که امروز (دوشنبه) در دانشگاه تهران برگزار شد با بیان اینکه حقوق بشر در هیچ برهه زمانی مانند امروز مظلوم واقع نشده است، اظهارداشت: متأسفانه امروز این واژگان و مفاهیم مورد سوء استفاده کشورهای منادی حقوق بشر قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: اگر امروز جنگی رخ دهد و مردم بی‌گناهی کشته شوند کسی اعتراضی نمی‌کند و این نشان می‌دهد که حقوق بشر مورد غفلت واقع شده است، وقتی کشوری با درگیریهایی روبروست نه تنها حقوق مدنی‌ شهروندانش نقض می‌شود بلکه مدعیان حقوق بشر حتی اجازه نمی‌دهند کشورهای صلح‌دوست، کمک‌های بشردوستانه را به مردم مورد تجاوز قرارگرفته برسانند.

وی با بیان اینکه متأسفانه امروز شاهد وقوع فجیع‌ترین جنایات در حق افراد و جوامع هستیم، تصریح کرد: نهادهای مبارزه با تروریسم از خود اراده‌ای ندارند و تنها کشورهای جبهه مقاومت از جمله ایران، عراق و سوریه در صف مقدم مبارزه با گروه‌های تروریستی هستند.

معاون بین‌الملل ستاد حقوق بشر تأکید کرد: امروز کسانی که مدعی دفاع از حقوق بشرند اعلامیه و میثاق‌نامه حقوق بشری منتشر می‌کنند در حالیکه آنها فقط در ظاهر به کرامت انسانی اعتقاد دارند اما در عمل ارزشی برای انسانها قائل نیستند.

وی اضافه کرد: امروزه از حقوق بشر استفاده ابزاری می‌شود و در واقع با اِعمال فشارهای سیاسی، حقوق بشر نیز قربانی منافع خاص برخی گروهها و کشورها می‌شود.

غریب‌آبادی با بیان اینکه نظام بین‌الملل نیاز به بازنگری و بازتعریف دارد، خاطرنشان کرد: باید از کرامت انسانی تعریف قابل قبولی ارائه شود و درک مشترکی از حقوق بشر بوجود آید تا این موضوع جهان‌شمول شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار