دنیا مالی: تعدیل اعضا مشارکت را کاهش می‌دهد / اعضای شورا از این طرح باخبر بودند

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر گفت: این طرح یک سالی مطرح شده و من نیز از این طرح اطلاع داشتم اما نباید قبل از شنیدن استدلال‌ها واکنش خاصی نشان داد.

تعدیل اعضا مشارکت را کاهش می‌دهد / اعضای شورا از این طرح باخبر بودندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در حاشیه جلسه علنی امروز(سه شنبه) شورای شهر در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبه روز گذشته مجلس اظهار کرد: این موضوع در حدود یک سال گذشته مطرح شده و نمایندگان به این نتیجه رسیدند که تعداد اعضای شورای شهر برای جلوگیری از مشکلاتی کاهش پیدا کند.

وی افزود: کاهش تعداد اعضا البته مشارکت را کاهش می‌دهد اما باید استدلال نمایندگان را نیز شنید چرا که با رأی بالایی به تصویب رسیده و فقط 11 نفر مخالف داشته است و این نشان می‌دهد که نمایندگان اتفاق نظر داشته‌اند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر گفت: البته روابط شورا با مجلس کم بوده که در نهایت این تعدیل صورت گرفته و تصمیم به کاهش یک سوم اعضا گرفته‌اند.

دنیامالی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد نمایندگان تهران در مجلس گفت: البته تعداد نمایندگان تهران در مجلس به تقسیمات کشوری ارتباط دارد و نمی‌توان تعداد اعضای شورا را بر این مبنا استدلال کرد اما باید این مسئله را در نظر داشته باشند که جمعیت تهران افزایش پیدا کرده و مشارکت بیشتر در سرنوشت شهر تأثیرگذار است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با بیان این که باید ارزیابی مشارکت و کار گروهی را در شورا مورد توجه قرار دهیم، تأکید کرد: مسأله مهم دیگر مشارکت اعضای شورا و کار گروهی آن‌هاست که باید مورد سنجش قرار بگیرد تا بتوانیم استدلال مناسبی در خصوص تصمیم مجلس داشته باشیم.

دنیامالی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا شما از این طرح اطلاع داشتید یا خیر، گفت: بله، من در جریان این طرح بودم و با نایب رئیس کمیسیون شوراها نیز در این خصوص صحبت کرده بودم و آن‌ها نیز اعلام کرده بودند این مصوب شده و در صورت طرح این موضوع رأی نیز می‌آورد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر واکنش شورای عالی اضافه کرد: این مسئله نیاز به واکنش ندارد چرا که یک روز تصمیم بر افزایش داشتند و امروز نیز طرح کاهش را مطرح کردند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر ادامه داد: مجلس نیز بر اساس نظام شورایی اداره می شود و در بحث های مشارکتی از لحاظ قوانین خلاء داریم البته نظام شورایی در شهرها برای برداشته شدن تکالیف از دولت و انتقال آن به شوراها بوده تا مشکلات مدیریت شهری برطرف شود.

دنیامالی تأکید کرد: در حال حاضر دولت متورمی داریم که بهتر است تا مطرح نشدن استدلال‌ها نتیجه‌گیری نداشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار