فرار مالیاتی 2 هزار میلیارد دلاری شرکت‌های بزرگ آمریکایی

500 شرکت بزرگ آمریکایی مبلغی بالغ بر 2 هزار میلیارد دلار از سرمایه خود را برای فرار از مالیات، خارج از این کشور پس انداز می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک پژوهش انجام شده در آمریکا نشان می‌دهد حدود سه چهارم شرکتهای بزرگ این کشور بیش از 2 هزار میلیارد دلار از سرمایه خود را در شرکتهای تابعه در کشورهایی مانند برمودا، ایرلند، لوکزامبورگ و هلند پس انداز می‌کنند.


بر اساس این تحقیق، شرکت اپل با حدود 181.1 میلیارد دلار سرمایه در خارج از آمریکا، در رتبه نخست قرار دارد. در صورتی که این شرکت بزرگ فناوری مبلغ مذکور را به آمریکا بازگرداند، باید حدود 59.2 میلیارد دلار جریمه پرداخت کند.


شرکتهای جنرال الکتریک و مایکروسافت پس از اپل در رتبه‌های بعدی قرار دارند. 65 درصد از 2 هزار میلیارد دلار قید شده تنها به 30 شرکت بزرگ آمریکایی تعلق دارد و سرمایه 470 شرکت دیگر، 35 درصد باقی‌مانده را تشکیل می‌دهد. شرکتهای مذکور در خارج از آمریکا تنها 6 درصد مالیات پرداخت می‌کنند؛ درحالی که باید در داخل این کشور، 35درصد مالیات بپردازند.


در پایان پژوهش مذکور از کنگره آمریکا درخواست شده است اقدامات لازم را به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی و بازگشت عدالت به نظام مالیاتی این کشور انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار