بابك زنجانی چقدر سرمايه در خارج از كشور انبار كرده است؟

با به جریان افتادن پرونده بابک زنجانی سوالات زیادی مبنی بر میزان بدهی او به دولت و دارایی های وی در خارج از کشور مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی وقضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اتمام قرائت کیفرخواست 237صفحه‌ای بابک زنجانی میلیاردر نفتی حال باید منتظر ماند و مشاهده کرد که وکلای پرونده به چه مواردی رجوع خواهند کرد تا موکلین خود را نجات دهند.

در انتهای قرائت کیفرخواست بابک زنجانی، دادستانی کشور از دادگاه تقاضای ضبط کلیه اموال وی، از جمله اموالی که به صورت سوری به دیگران واگذار شده و اموال خارج از کشور به نفع دولت را کرد.

با توجه به اینکه بیشتر فعالیت‌های تجاری زنجانی در خارج از کشور انجام می‌شد گفته می شود وی داری اموال زیادی در دیگر کشورها است که قسمت اعظم آنها با پول بیت المال خریداری شده است.

بیژن زنگنه، وزیر نفت، نخستین‌بار اعلام کرد: زنجانی بیش از دو میلیارد دلار از محل صادرات نفت در دولت قبلی بدهکار است و این درحالی است که زنجانی پیش از آن گفته بود: از سال ۲۰۱۰ با استفاده از شبکه‌ای متشکل از بیش از ۶۰ شرکت در دوبی، ترکیه و مالزی میلیون‌ها بشکه نفت ایران را از طرف دولت فروخته و از این کار ٥/١٧میلیارد دلار درآمد داشته است.

این در حالی است که درآمد زنجانی از طریق فروش نفت به دست آمده و متعلق به بیت المال است وباید به خزانه واریز می شد اما تا این زمان هیچ خبری از بازگشت پول ها به کشور نیست و در جریان قرائت کیفر خواست زنجانی  عدم بازگشت درآمدهای نفتی را به کشور تحریم‌ها و بلوکه شدن پول‌های خود در بانک های خارجی عنوان کرده است.

پول‌هایی که گفته می شود بابک زنجانی آنها را صرف خرید املاک و بانک‌هایی در خارج از کشور کرده است و  با به گوش رسیدن خطر مصادره توسط دادستانی مقداری از آنها به صورت سوری به افراد دیگری واگذار شده است.

امیر عباس سلطانی نماینده مردم بروجن و عضو کمیته پیگیری پرونده زنجانی در مجلس در مورد ریز اموال بابک زنجانی به خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان گفت که در حال حاضر بابک زنجانی بانکی به نام "بانک ارزش"، در تاجیکستان تشکیل داده است.

همچنین از جمله سایر اموال زنجانی در تاجیکستان می‌توان به شرکت هواپیمایی، کارخانه آلومینیوم سازی، شرکت اتوبوسرانی، بانک، تاکسی‌رانی، کارخانه سنگ و املاک و مستغلات دیگر اشاره کرد.

سلطانی بیان داشت : زنجانی به نوعی در ترکیه هم اموالی همچون اموال تاجیکستان دارد و به غیر از آن می‌توان به 40 هواپیما اشاره کرد و در ضمن زنجانی در ترکیه یک شریک بسیار زرنگ و مطمئنی به نام رضا ضراب دارد که این دو فرد حداقل با 40 و یا 50 شرکت در ارتباط هستند.

وی گفت : زنجانی در کشورهایی چون امارات و مالزی هم صاحب بانک است.

اما حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در حاشیه برگزاری همایشی به مناسبت هفته دفاع مقدس درباره آخرین خبرها از شناسایی اموال بابک زنجانی در خارج از کشور گفت : متاسفانه در شناسایی اموال خارج از کشور بابک زنجانی توفیق چندانی نداشته‌ایم.

عزت الله یوسفیان ملا عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص میزان املاک بابک زنجانی در خارج از کشور اظهار داشت : در حال حاضر اطلاعی درستی از میزان دارایی های زنجانی در خارج از کشور نداریم اما آنچه که مسلم است زنجانی دارای اموال زیادی در کشور های ترکیه ، امارات و آسیای مرکزی است که اگر از مکان دقیق آنها اطلاع داشتیم در جهت بازگردانی آنها به کشور لحظه ای درنگ نمی‌شد.

یوسفیان ملا گفت : طبق برآورد انجام شده میزان بدهی زنجانی به دولت 2 میلیاردر و 350 میلیون یورو است.

گفته می شود زنجانی به منظورجلوگیری از مصادره اموالش توسط دولت مقداری از آنها را به طور سوری به اشخاص دیگری واگذار کرده است.

اگر چه هنوز از میزان واقعی اموال زنجانی در داخل وخارج از کشور اطلاع دقیقی وجود ندارد و شخص زنجانی هم در خصوص شناسایی آنها کمکی نکرده است اما گفته می‌شد اگر این اموال که با پول بیت المال و در نتیجه فروش نفت به دست آمده باید به خزانه بازگردانده شود که با آن میتوان پروژه های عمرانی زیادی را فعال کرد که جوانان زیادی وارد بازار کار شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۲۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۴
آقای ضراب کی دستگیر میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۴
بابک زنجانی یعنی چی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۴
حالا فعلا با همین سرمایه ای توی کشور هست ی چندتا از پروژه های عمرانی رو راه بندازن تا چند نفری از جوووونا برن سرکار تا بعد اینا رو از زنجانی بگیریم و فکری به حال بقیه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۴
بابا ول كنيد بچه را .قول ميده بره تمام پولها را بياره.پول يه طرف ولي بايد اعدام بشه تا حداقل به ريشمون نتونه بخنده
آخرین اخبار