سفیر صلح در دست منبت‌کار تبریزی

علی قنبری منبت‌کار تبریزی دو سال است که روی طرح‌ ملی «سفیر صلح» کار می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جایگاه ویژه هنرمندان در میان مردم جایگاهی غیر قابل انکار است. هنرمندانی که از جانشان برای اعتلای هنر این مرز و بوم مایه می‌گذارند و پیام صلح را از زبان هنر اصیل ایرانی به گوش دنیا می‌رسانند.
 
علی قنبری منبت‌کار تبریزی که از سال 67 شروع به کار کرده دو سال است که روی یک طرح ملی کار می‌کند. اثری که «سفیر صلح» نام دارد و ادیان ابراهیمی را در قالب یک چراغ چهل شاخه با یک کتاب چوبی پنج صفحه‌ای بیان می‌کند.

قنبری که همچنان با عشق روی این اثر کار می‌کند، از وضعیت نابسامان مالی‌اش گله دارد و اظهار می‌کند باید از این طرح ملی حمایت بیشتری شود. از این رو بر آن شدیم تا مسأله را با مسئولین میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی در میان بگذاریم و نظر آن‌ها را در این زمینه جویا شویم.

فرشاد به‌آفرین معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در این خصوص گفت: آقای قنبری برای اجرای این پروژه به مکان مشخصی نیاز داشت که سازمان میراث فرهنگی خانه «پروین اعتصامی» در تبریز را در اختیار وی گذاشت که تا پایان این پروژه در آنجا فعالیت کند.

وی افزود: از همان ابتدای مطرح شدن این پروژه توسط ایشان، میراث فرهنگی اعلام کرد که هیچ تعهد مالی در قبال آقای قنبری ندارد و خود ایشان هم این موضوع را تأیید خواهند کرد. البته سازمان‌هایی هستند که می‌توانند اسپانسر باشند و حمایت مالی کنند که متأسفانه هنوز خبری از آن سازمان‌ها نیست.

وی خاطرنشان کرد: هر چند کار ایشان بسیار ارزشمند است اما چنین حمایت‌هایی در دستور  کار میراث نبوده و چنین منابعی در اختیار سازمان نیست. مضاف بر این اگر همچنین منبعی داشتیم باید روال اداری آن طی می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: باید سراغ سازمان‌هایی رفت که چنین امکاناتی را دارند. میراث فرهنگی در زمینه توسعه و ترویج هنر‌های سنتی و صنایع دستی برنامه‌هایی از قبیل آموزش عمومی و برگزاری نمایشگاه‌ها را دارد ولی حمایت از پروژه‌های موردی و منحصر به فرد در دستور کار ما نیست.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.