معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی از صدور ضمانت نامه برای شرکت‌های دانش‌بنیان با تاییدیه معاونت علمی خبر داد.

علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون اقتصادی دولت صندوق‌های پژوهش و فناوری کشور با تایید معاونت علمی می‌توانند برای شرکت‌های حوزه دانش‌بنیان پژوهش و فناوری ضمانت‌نامه صادر کند.

وی در ادامه افزود: با پیشنهاد معاونت علمی و بررسی نهایی کمیسیون موضوع صدور ضمانت نامه تصویب شده و پس از آن در جلسه کمیسیون اقتصادی دولت هم مورد بررسی قرار گرفت و پس از آن صندوق‌های پژوهش و فناوری از این پس می‌توانند با همکاری معاونت علمی ضمانت نامه صادر کنند.

دلیری عنوان کرد: با تصویب و امکان صدور ضمانت‌نامه صندوق‌های پژوهش و فناوری معضل بزرگ شرکت‌های حوزه دانش‌بنیان پژوهش و فناوری‌ حل می‌شود و می‌توانند در انعقاد قرارداد با دستگاه‌های اجرایی ضمانت‌نامه داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی با اشاره به بحث صدور ضمانت‌نامه تصریح کرد: برخی از سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی موضوع صدور ضمانت‌نامه را نمی‌پذیرفتند و قانون‌گذاری برای بررسی این موضوع تشکیل شده تا بتوانند در این حوزه‌ها هم سرمایه‌گذاری کرده و هم تسهیلات بدهند.

دلیری خاطرنشان کرد: 18 صندوق در کشور راه‌اندازی شده و شروع به فعالیت کرده‌اند اما با پیگیری‌های معاونت علمی و بر اساس مقررات مالی دولت برای ایجاد صندوق‌های جدید دولت مجوز داده تا بتوانند صندوق‌های پژوهش و فناوری را ایجاد و از آن‌ها ممانعت کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار