مشهد؛

آمار سرطان در ایران نسبت به میانگین جهانی پایین تر است

متخصص رادیوتراپی و انکولوژی گفت: آمار سرطان در ایران نسبت به میانگین جهانی پایین تر است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر فهیمه خوشرو در نخستین کنگره بین المللی روانشناسی سرطان در مشهد با بیان اینکه رشد سرطان در ایران به دلیل نا آگاهی مردم است، افزود: سرطان‌های دستگاه تناسلی زنان جزء سرطان های ویروسی هستند که خوشبختانه برای درمان آن ها واکسن تولید شده است.

وی گفت: کشورهای دیگر در سنین 9 تا 26 سالگی از واکسن سرطان دهانه رحم استفاده می‌کنند اما در ایران به دلیل عدم آگاهی مردم در این خصوص شاهد رشد سرطان دهانه رحم هستیم.

این متخصص رادیوتراپی و انکولوژی با اشاره به اینکه شایع ترین سن ابتلا به سرطان سینه 45 تا 55 سالگی است، افزود: سالانه بیش از 8 هزار مورد جدید سرطان پستان در ایران تشخیص داده می شود که حدود هفت هزار و 778 مورد آن در بین زنان است .

خوشرو سرطان سینه در آقایان را خطرناک تر دانست و گفت: دلیل خطرناک تر بودن این سرطان در مردان به دلیل عدم جدی گرفتن این سرطان است که در مراحل بالاتر و پیشرفته تر تشخیص داده می شود.

وی با اعلام اینکه مهمترین دلیل سرطان سینه در آقایان ژنتیک خانوادگی است، خاطر نشان کرد: حدود 4 تا 5 درصد مبتلایان به سرطان سینه از ژنتیک خاصی برخوردار هستند و در صورت مشاهده این سرطان در آقایان بستگان درجه یک آنان نیز باید مورد آزمایش قرار بگیرند.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۴
دروغ میگید خیلی هم زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۴
بله کمتره.ولی رشدش چندبرابر اماری جهانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۴
بله کمتره.ولی رشدش چندبرابر اماری جهانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۴
البته ناگفته نمونه که به طور واضحی نرخ سرطان در ایران افزایش یافته این رو نباید با این توجیه که از متوسط جهانی پایین تریم نادیده بگیریم