تظاهرات صهیونیست‌ها برای برکناری نتانیاهو

صدها صهیونیست با برپایی تظاهرات علیه رژیم تل آویو، کناره‌‎گیری نخست وزیر رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، صدها چپ‌گرای صهیونیست با برپایی تظاهرات علیه رژیم تل آویو، کناره‌‎گیری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.

یکی از معترضان در جریان این تظاهرات که روز شنبه برگزار شد، گفت: «خشونت راه حل مناقشه میان فلسطین و اسرائیل نیست.»

وی در توضیح علت برگزاری این تظاهرات تصریح کرد:«معتقدیم اقدامات تحریک‌آمیز از طرف ما صورت می‌گیرد نه  فقط از طرف فلسطین. شاید بخش عمده اینگونه اقدامات از طرف اسرائیل باشد.»

یازده روز درگیری و خون ریزی در بیت المقدس،  کرانه اشغال شده باختری، غزه و شهرهای اشغال شده فلسطین که در آن چهار صهیونیست و 20 فلسطینی کشته شده‌اند، بیم و نگرانی‌هایی را مبنی بر امکان آغاز انتفاضه‌ای دیگر برانگیخته است.

در همین حال، اسماعیل هنیه، یکی از رهبران جنبش مقاومت فلسطینی حماس ناآرامی‌های اخیر در کرانه باختری و قدس اشغالی را آغاز «انتفاضه سوم» خوانده است. 

اعتراضات روز شنبه همچنین به دیگر شهرهای عرب در سرزمین‎‌های اشغالی گسترش یافت؛ معترضان، مسیرها را مسدود کردند و به سوی پلیس سنگ و ترقه پرتاب کردند.

بیت‌المقدس در چند روز گذشته به دلیل اقدام اسرائیل برای محدود کردن ورود فلسطینیان به محوطه مسجدالاقصی صحنۀ درگیری‌ میان نیروهای اسرائیلی و فلسطینیان بوده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار