برگزاری تنها يک گرندپريكس در سال المپيک

با تصميم رييس فدراسيون جهانی تكواندو، تعداد مسابقات گرندپريكس در سال 2016 كاهش و تنها یک دوره برگزار خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود اینکه فدراسيون جهانی تكواندو از سه سال پيش اعلام كرده بود كه مسابقات گرندپريكس در سال 2013 در يک مرحله فينال، در سال های 2014 و 2015، سه مرحله مقدماتی و يک مرحله فينال و در سال 2016 يک مرحله مقدماتی و در يک مرحله فينال برگزار می شود اما با تصميم دكتر چو، رييس فدراسيون جهاني تكواندو، رقابتهاي گرندپريكس در سال 2016 از 2 مسابقه (يک مرحله مقدمانی و يک مرحله فينال) به برگزاري يک مرحله فينال كاهش پيدا كرد.

دكتر چو دليل اين تصميم را اين طور عنوان كرده است، كه در سال 2016 در ماه‌هاي سپتامبر و دسامبر همه فدراسيون‌ها مشغول به تنظيم برنامه چهارساله بعدي خود هستند و فدراسيون جهانی نيز بايد مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان 2016 و همچنين مسابقات قهرمانی جهان پومسه 2016 را برگزار كند كه از همين روی در سال المپيک ريو، تنها يک مسابقه فينال گرندپريكس (G8) به همراه رقابتهای جام‌جهانی و مراسم شام گالا برگزار خواهد شد.

البته فدراسيون جهانی هنوز در خصوص چگونگی دعوت شدن ورزشكاران به اين مسابقه و تاريخ برگزاری اين رقابتها، اطلاعاتي را به فدراسيون‌ها ارائه نكرده است و بايد صبر كرد و ديد در اين رويداد كه تنها يكبار در سال 2016 برگزار می شود؛ چه ورزشكارانی مجاز به حضور هستند.

امتياز گرندپريكس 2016 در كسب سهميه المپيک ريو تاثيري نخواهد داشت اما امتياز اين مسابقه برای كسب سهميه المپيك 2020 توكيو محاسبه می شود.

یادآور می شود: در مسابقات گرندپريكس و در سه مرحله مقدماتی سالهای 2014 و 2015؛ سي و يك تكواندوكار برتر رنكينگ المپيكي به همراه يك سهميه آزاد براي كشور ميزبان، جواز حضور در اين رقابتها را داشتند و در مرحله فينال نيز 8 تكواندوكار برتر رنكينگ المپيكي مي توانستند، مبارزه كنند.

گفتنی است: مسابقات گرندپريكس كه در 4 وزن المپيكي زنان و مردان برگزار می شود، در مرحله مقدماتي داراي گريد 4 المپيكي است و به نفرات اول تا سوم مشترك به ترتيب 40، 24 و 14.4 امتياز المپيكی تعلق می گيرد و در مرحله فينال داراي گريد 8 است كه دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتيب 80، 48 و 28.8 امتياز بدست می آورند كه اين امتيازات در رنكينگ المپيكی ورزشكاران برای كسب سهميه المپيك محاسبه می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار