گزارش کمیسیون سیاست خارجی آمریکا:

افزایش خریدهای نظامی ایران از روسیه و چین پس از توافق هسته‌ای

کمیسیون سیاست خارجی آمریکا مدعی شد ایران پس از برداشته شدن تحریم‌ها، تسلیحات نظامی بیشتری می‌خرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری "واشینگتن فری بیکن،" کمیسیون سیاست خارجی آمریکا با انتشار گزارشی مدعی شد: ایران پس از توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهان، توانایی‌های نظامی خود را با خرید تسلیحات از روسیه و چین، افزایش می‌‌دهد.

به ادعای نگارنده این گزارش، با برداشته شدن تحریم‌ها پس از توافق هسته‌ای، بیش از یکصد میلیارد دلار به خزانه ایران بازخواهد گشت. ایران پیش‌ از برداشته شدن تحریم‌ها، اقدام به امضای قرارداد‌های تسلیحاتی پر سود با دولت‌های چین و روسیه کرده بود.

پایگاه خبری فری بیکن مدعی شد: بودجه دفاعی ایران سالانه حدود 14 میلیارد دلار در سال است. پیش‌بینی می‌شود پس از برداشته شدن تحریم‌ها، بودجه نظامی ایران دستکم 30 درصد افزایش یابد. 

براساس ادعای کمیسیون سیاست خارجی آمریکا، کارشناسان معتقدند با برداشته شدن تحریم‌ها پس از اجرایی شدن برجام، رهبر معظم ایران شرایط را برای گسترش راهبردهای خود آماده می‌کند.

بنابر این گزارش، اولویت‌ نخست ایران پس از برداشته شدن تحریمها، افزایش بودجه دفاعی کشور به 5 درصد تولید ناخالص داخلی است. ایران می‌کوشد توانایی‌های دفاعی خود را برای مقابله با هرگونه تهدید خارجی افزایش دهد. این افزایش با تاکید بر قدرت زرادخانه‌ موشک‌های‌ بالستیک این کشور است.

این پایگاه خبری مدعی شد: ایران با آزمایش موشکی چند روز پیش خود، قطعنامه سازمان ملل را نقض کرد. با این وجود، مقامات ایرانی تاکید دارند نقض قطعنامه سازمان ملل به نقض برجام ارتباطی ندارد.

این پایگاه خبری در پایان با تکرار ادعاهای واهی مقامات غربی علیه ایران نوشت: ایران پس از توافق هسته‌ای، به مکانی مناسب‌تر برای کمک‌های مالی به گروههای تروریستی تبدیل شد. ایران درحال گسترش نفوذ خود در کشورهای آمریکای لاتین مانند ونزوئلا، بولیوی و اکوادور است. از این پس، شخصیت‌های منفور جهان مانند عمر البشیر، رهبر جنگ سودان از حمایت بیشتر ایران برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۲ مهر ۱۳۹۴
عمر البشیر دیگ کیه؟سودان؟ کمک ایران؟عجب.از اینا ی چیزایی بزارید ببینیم اینا کین چیین چ خبره.
آخرین اخبار