لشگری: تیم پاکی را روانه اندونزی می کنیم

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون ووشو گفت: با تمهیداتی که در خصوص مبارزه با دوپینگ برای ووشوکاران حاضر در اردوهای تیم ملی در نظر گرفته ایم به طور حتم تیم پاکی را روانه مسابقات جهانی می کنیم.

 امیرعباس لشگری رئیس کمیته پزشکی فدراسیون ووشو در گفتگو با خبرنگار رزمی و کشتی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اعلام کرد: از ابتدای اردوهای مسابقات جهانی اندونزی کارگاه های آموزشی ضد دوپینگ به صورت چهره به چهره و در چندین مرحله برای ووشوکاران آقایان و بانوان و در دو بخش تالو (نمایش) و ساندا(مبارزه) برگزار کردیم.

در این کلاس ها لیست تمامی داروهای ممنوعه را به ملی پوشان گوشزد کردیم و همچنین عوارض داروهای ممنوعه و مکمل های غیرمجاز را به آنان آموزش دادیم.

وی تاکید کرد: با ورود ووشوکاران به اردوها در همان ابتدای کار کلیه مکمل هایی که همراه آنان بود را توقیف کردیم و تحویل سرپرست تیم دادیم تا پس از پایان مسابقات جهانی به ورزشکاران برگردانده شود زیرا هیچ ورزشکاری در اردوهای تیم های ملی ووشو بدون نظارت کادر پزشکی اجازه مصرف مکمل به صورت خودسرانه و آن هم مکملی که از بیرون تهیه شده را ندارد.

لشگری افزود: با توجه به اینکه در مواردی ووشوکاران به مصرف مکمل و دارو نیاز دارند تمامی مکمل های مورد نیاز آنان را از برندهایی که مورد تائید ستاد ملی مبارزه با دوپینگ بود تهیه کردیم و در اختیار ووشوکاران قرار دادیم.

انجام دو مرحله نمونه گیری سرزده دوپینگ 

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون ووشو گفت: طبق درخواستی که به ستاد ملی مبارزه با دوپینگ دادیم طی دو مرحله از ووشوکاران حاضر در اردوها به صورت سرزده نمونه دوپینگ گرفتیم که خوشبختانه پاسخ تمام نمونه ها منفی بود و امیدواریم تیمی که راهی اندونزی می کنیم تیمی پاک و عاری از هرگونه مواد دوپینگی باشد زیرا تمامی تلاش های لازم برای اعزام تیمی پاک به مسابقات جهانی را کرده ایم.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار