شیرزاد و میرزایی یک کدام راهی اندونزی می شود

در فاصله کمتر از یک ماه باقیمانده تا مسابقات جهانی اندونزی ، کادر فنی تیم ملی ووشو ، برای انتخاب نفر پنجم اعزامی به این رقابت ها برسر دوراهی بین انتخاب میرزایی و شیرزاد هستند.

کیوان شیرآقایی مربی تیم ملی ووشو در بخش ساندا به  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مشخص شدن نفرات اصلی اعزامی به اندونزی در فاصله زمانی کمتر از یک ماه باقی مانده تا مسابقات جهانی گفت: طبق قوانین مسابقات جهانی هر کشور مجاز است تا در بخش مردان 5 سانداکار در 5 وزن به اندونزی اعزام کند. در حال حاضر شش سانداکار در اردو حضور دارند که در مورد چهار نفر از آنان ( محسن محمد سیفی، امیر فضلی، سجاد عباسی و حمیدرضا قلی پور) مطمئن هستیم و هیچ شک و تردیدی برای اعزام آنان نداریم . اما برای انتخاب بین جعفر شیرزاد سانداکار وزن منفی 65 کیلوگرم و یزدان میرزایی در وزن منفی 80 کیلوگرم تصمیم قاطعی نگرفتیم.

وی افزود: طبق بررسی های کادر فنی در یک سری از فاکتورها جعفر شیرزاد بهتر است ،زیرا تجربه حضور در مسابقات برون مرزی بزرگسالان را دارد. وی در مسابقات کامبت گیمز موفق به کسب نشان طلا شد و در جام جهانی ساندا نیز حضور داشت. همجنین در رقابت های بین الملی جام پارس عمالکرد خوبی داشت و همجنین در دیدار تدارکاتی با چین با وجودیکه حریفش دارنده مدال نقره بازی های آسیایی بود،موفق شد وی را مغلوب کرد . اما متاسفانه شیرزاد چند کیلو اضافه وزن دارد و با توجه به اینکه طبق قوانین جدید مسابقات جهانی هر روز وزن کشی داریم ،موضوع اضافه وزن وی قابل اهمیت است، البته امیدواریم با برنامه کاهش وزنی که دارد بتواند مشکل اضافه وزنش را حل کند و در این صورت نظرمان برای اعزام وی مساعد است.

وی ادامه داد: یزدان میرزایی نیز دارنده مدال طلای جوانان آسیا است وبا وجودیکه در رقابت های قهرمانی جوانان جهان حذف شد، اما عملکرد خوبی از خود نشان داد. وی بازیکن جوان و آینده داری است ودر تمرینات اردو پیشرفت بسیار خوبی داشت و توانست نقاط ضعف خود را تا حدودی از بین ببرد.البته در رقابت های جام پارس در مرحله فینال بدلیل بیماری نتوانست موفق شود.

وی خاطر نشان کرد: هنوز تصمیم قاطعی برای انتخاب بین شیرزاد و میرزایی نگرفتیم با توجه به فرصت باقیمانده و اینکه می توانیم یک وزن را جابه جا کنیم ، تصمیم نهایی را با توجه به تمریناتی که در فرصت باقیمانده از این دو سانداکار می بینیم ، اتخاذ خواهیم کرد و هر کس بتواند با عملکرد مناسب در این دو مرحله پایانی اردو رضایت و اعتماد کادر فنی را جلب کند، به مسابقات جهانی اندونزی اعزام می شوند.

مربی تیم ملی گفت : ششمین مرحله از اردوی آمادگی به منظور حضور در مسابقات جهانی اندونزی را از روز گذشته 27 مهر ماه آغاز کردیم و تنها تا زمان اعزام فقط یک مرحله دیگر از اردو باقی مانده است. تا به امروز و در اردوهای گذشته تمرینات فاز آماده سازی عمومی واختصاصی را پشت سر گذاشتیم و از این به بعد به تمریناتی که به آماده سازی هرچه بیشتر سانداکاران برای پیش از مسابقه کمک می کند، می پردازیم.

وی ادامه داد: در مرحله یکی مانده به آخر اردوها حجم تمرینات کمترو شدت آن را بالاتر بردیم و تمرینات را اختصاصی تر کردیم. علاوه بر آن بیشتر روی سرعت ، چابکی و افزایش توان سانداکاران کار می کنیم وهمچنین بیشتر سعی کردیم تمرینات را بصورت ترکیبی از بدنسازی و فنی انجام دهیم و بیشتر در شرایط مشابه مسابقه تمرین کنیم.

شیر آقایی در پایان گفت: خوشبختانه ساناکاران حاضر در اردو همگی سر وزن هستند و با توجه به شرایط تمرینی که پشت سر گذاشتیم در آمادگی خوبی به سر می برند و به امید خدا تا زمان اعزام می توانیم همه انان را به شرایط ایده آل و اوج آمادگی برسانیم و نتایج قابل قبولی را در اندونزی کسب کنیم.

گفتنی است: مسابقات قهرمانی جهان 23 مهرماه به میزبانی اندونزی در شهر جاکارتا برگزار می شود.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار