کرمان؛

ناکامی قاچاقچیان در فروش اجساد مومیایی تقلبی در کرمان

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمان گفت: قاچاقچیان در فروش دو جسد مومیایی تقلبی در کرمان ناکام ماندند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ سرهنگ مهدی تیموری با اعلام اینکه بر اساس نظر کارشناسان میراث فرهنگی این دو جسد متعلق به حدود50 سال پیش بوده اند، افزود: این اجساد مومیایی نیستند بلکه متعلق به مرد و زنی است که به علت دفن شدن در نمک زار و شرایط خاص منطقه به حالت مومیایی در آمده اند.

وی با اشاره به اینکه این مومیایی های تقلبی ارزش تاریخی و ریالی ندارد، خاطرنشان کرد: اعضای باند قاچاق عتیقه قصد داشتند دو جسد را به جای مومیایی با قیمت 30میلیاردتومان بفروشند،که دستگیر و به مقامات قضایی استان کرمان تحویل شدند.

سرهنگ تیموری تصریح کرد: با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی مشترک، نیروهای یگان حفاظت و پلیس آگاهی کرمان یک جسد و یک دستگاه فلزیاب در مخفیگاه باند چهار نفره قاچاقچی در کرمان و دومین جسد نیز در مخفیگاه دیگر در گلزار بردسیرکشف شد.

محمود وفایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان هم افزود: 290 شیء عتیقه از33 حفار غیرمجاز و قاچاقچی اشیاء عتیقه طی سه ماه اخیر در استان کشف شده است.

طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی مومیایی کردن اجساد در فرهنگ ایرانیان باستان جایگاهی ندارد و این نوع روش تدفین منحصر به برخی تمدنها از جمله تمدن مصر است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اجساد ، مومیایی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
سلام. عکس ندارید؟؟؟
محمد625هستم. باتشکر