رستمیان: تجمیع بیمه‌ها یک ضرورت است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت گفت: در حال حاضر بیمه‌ها در کشور به چند بخش کوچک تقسیم شده‌ که تجمیع و یکدست کردن آن‌ها برای ارائه خدمات بهتر به مردم ضروری است.

"عبدالرحمان رستمیان" در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اظهارات اخیر وزیر رفاه مبنی بر عدم امکان تجمیع بیمه‌ها گفت: بیمه‌های درمان در کشورهای پیشرفته موضوعی رایج است.

 وی افزود: هنگامی که دولت‌ها می‌خواهند همه مردم از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند با تجمیع منابع بیمه‌ای سعی در افزایش کارایی صندوق بیمه دارند.

نماینده سمنان اظهار داشت: کشورهایی که نظام‌های پیشرفته سلامت را طی می‌کنند، صندوق پایه یکسانی دارند به این معنا که خدمات پایه یکسانی را به مردم ارائه می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به اینکه با تجمیع بیمه‌ها، سهم پرداخت بیمه پایه باید در همه جا یکسان باشد، اظهار داشت: خدمات پایه به معنای ارائه خدمات ضروری به مردم است و فرقی میان ثروتمندان و فقرا در این زمینه نباید باشد و تجمیع و یکدست کردن آن‌ها برای ارائه خدمات بهتر به مردم ضروری است.

وی با بیان اینکه در موضوع درمان هر چه تعداد بیمه‌ها کمتر باشد، ریسک کمتر شده و موفقیت بیشتری حاصل می‌شود، اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما خلاف این موضوع رفتار شده و بیمه‌های درمان متعددی راه اندازی شده است که در حال حاضر آسیب‌های آن مشخص و ضرورت یکسان سازی بیمه‌های درمان مشخص شده است.

رستمیان متذکر شد: به دلیل ابهامات ایجاد شده برخی فکر می‌کنند تجمیع بیمه درمان همان یکی کردن صندوق‌های بیمه است که این گونه نیست زیرا لوایح اجتماعی بیمه‌ها در کشور متفاوت است.

رستمیان بیان داشت: تجمیع نشدن بیمه‌ها طی سال‌های گذشته به دلیل برخورد سلیقه‌ای و یا سیاسی با موضوع بوده و حتی برخی منافع باعث شده که این قانون اجرایی نشود.

وی با تاکید بر این که تجمیع بیمه‌ها منجر به این می‌شود که دولت در بیمه پایه جهت حمایت از مردم نقش بیشتری داشته باشد، عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر بیمه‌ها در کشور به چند بخش کوچک تقسیم شده که باید به صورت یکجا تجمیع شوند.

رستمیان با تاکید بر ضرورت تجمیع بیمه‌ها خاطر نشان کرد: یکی از علل ناکارآمدی بیمه‌های ما متعدد شدن صندوق‌های بیمه‌ درمان کشور است چرا که این مراکز تجزیه شدند و نتوانستند کارایی خودشان را نشان دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.