قربانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

تأکید بر تجمیع بیمه‌ها برای جلوگیری از هدر رفت منابع

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان گفت: پیگیری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس این است که تا پایان برنامه پنجم توسعه تجمیع بیمه‌ها را داشته باشیم تا از به هدر رفتن منابع جلوگیری شود.

"محمدحسین قربانی" سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مجلس باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه "علی ربیعی" وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و معاونان وی در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حضور پیدا کردند، اظهار داشت: بسیاری از شهر‌های ما بیمارستان‌های تخصصی تأمین اجتماعی را ندارند و کسانی که نیازمند خدمت هستند، ناچارند به بیمارستان‌های دولتی یا خصوصی رجوع کنند.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی با بسیاری از این بیمارستان‌ها عقد قرارداد ندارد و همین مسأله فشار مضاعفی را بر دوش مردم، به خصوص کارگرانی که دارای بیمه تأمین اجتماعی هستند، وارد می‌آورد.

قربانی افزود: در این جلسه تعهد داده شد که مجموعه سازمان تأمین اجتماعی با همه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، علی‌الخصوص در شهرهایی که فاقد بیمارستان تأمین اجتماعی هستند، قرارداد ببندد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت‌هایش گریزی هم به ماده 38 از قانون برنامه زد و در همین‌باره گفت: این ماده به صراحت اعلام کرده است که باید همه بیمه‌ها تا پایان برنامه سوم توسعه تجمیع و یک بیمه تحت عنوان "بیمه سلامت" ایجاد شود.

وی اظهار کرد: متأسفانه این اراده تاکنون در بین وزارت کار و وزارت بهداشت به وجود نیامده است و شاهد هستیم که هر بیمه و صندوقی تجارت خود را انجام می‌دهد. 

قربانی خاطرنشان کرد: پیگیری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس این است که تا پایان برنامه پنجم توسعه تجمیع بیمه‌ها را داشته باشیم تا از به هدر رفتن منابع جلوگیری شود.  

انتهای پیام/
برچسب ها: قربانی ، مجلس ، بهداشت ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار