کرمان؛

حوزه زنان با 2 برداشت افراطی و تفریطی مواجه است

مشاور وزیر کشور در امور بانوان گفت:در حوزه زنان همواره با 2 برداشت افراطی و تفریطی مواجه بودیم که این موضوع باید مدیریت شود تا یک برداشت اطمینان بخش از دین و آموزه های دینی داشته باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری ، مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور در سفر به کرمان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار کرد.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور نیز در این دیدار گفت: در حوزه مسائل زنان و خانواده نیازمند حمایت روحانیت و نمایندگان ولی فقیه هستیم.

فهمیه فرهمند پور افزود: روحانیت همواره نقطه اتکا و مورد اعتماد مردم هستند و هنوز حمایت روحانیون موجب همراهی مردم می شود.

وی ادامه داد: در حوزه مسائل زنان و خانواده از آنجا که عمده مشکلات ناشی از مشکلات فرهنگی است، جامعه نیازمند آگاهی است و به شدت نیازمند روحانیت هستیم تا با حمایت آنها و رسالت آنها برای توسعه آگاهی عمومی، تلاش کنند که مسائل حل شود.

وی با اشاره به اینکه برخی کج فهمی ها و برداشت های سلیقه ای از دین موجب دین گریزی برخی افراد می شود ، تاکید کرد: نیاز است که به یک برداشت واقعی از دین برسیم و روحانیت در این زمینه نقش مهمی را برعهده دارند.

وی ادامه داد: روحانیت یک بلندگوی قوی از اسلام ار در اختیار دارند که می تواند در مسیر کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد شرایط ایمن تر برای زنان و خانواهاز آن استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در این دیدار گفت: دشمن در حوزه زنان و خانواده با بهره گیری از همه ظرفیت ها و وسایل مدرن خود به صحنه آمده است.

آیت الله سید یحیی جعفری افزود: برای رسیدن به راهکارهای مناسب در جهت رفع مسائل حوزه زنان و خانواده باید یک مجموعه دینی و فرهنگی توانمند نسبت به تدوین راهکارهای مناسب اقدام کنند.

وی استفاده از فناوری های نوین برای مقابله با تهدیدات دشمنان در حوزه زنان و خانواده را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: توجه به کانون خانواده ها با ایجاد زمینه تربیت صحیح فرزندان نیز موجب رفع بسیاری از آسیب های اجتماعی می شود.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش نیز در مسیر اصلاح و تربیت افراد نقش مهمی را بر عهده دارد.

آیت الله جعفری یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در همه حوزه ها مسائل و مشکلات موجود را مطرح می کنند و هدایت ها و راهنمایی هایی را برای حل این مسائل دارند.

وی گفت: مراجع تقلید در کشور همراهی لازم را دارند و اختلافی بین علماء، مراجع و رهبری وجود ندارد و خدا را شکر که وحدت و انسجام در کشور ما وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در ادامه سخنان خود بیان کرد: همواره پیرو خط اعتدال بوده ایم و همیشه از مدیران استان حمایت کرده ام.

وی تصریح کرد: اصل کار حمایت از مردم است و حمایت از مسوولان نیز در مسیر حمایت از مردم صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: همه کارها باید بر اساس عقل، فکر، مطالعه، تبادل نظر و مشورت صورت گیرد.


استانداران حامیان تقسیم عادلانه اعتبارات بین بانوان و آقایان باشند

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی دولت بر کسی پوشیده نیست اما با همه این وجود، هنوز تا رسیدن به مرحله ای که آحاد جامعه در یک فرصت عادلانه از فرصت ها و امکانات برخوردار شوند خیلی فاصله داریم که این امر موجبات آسیب پذیری در برخی حوزه ها را ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: برخی کم توجهی ها به حوزه اشتغال، ورزش، تفریح و سایر حوزه های مرتبط با بانوان موجب بروز نارضایتی هایی می شود که می تواند منشا بسیاری از آسیب ها باشد.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: حوزه ، زنان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.