شرکت تعاونی مطبوعات هم با مخالفان افزایش تعرفه کاغذ همراه می‌شود

شرکت تعاونی مطبوعات با مدیر عاملی علی‌اکبر بهبهانی به دنبال طرح موضوع افزایش تعرفه کاغذ، با مخالفان اجرای این طرح همراه می‌شود.

علی‌اکبر بهبهانی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی مطبوعات در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به میزان تأثیرپذیری مطبوعات از تصمیمات اخذ شده و طرح‌های ارائه شده در زمینه قیمت کاغذ، افزود: در صورت اجرای طرح افزایش 11 درصدی تعرفه کاغذ مشکلی به مشکلات عدیده مطبوعات افزوده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون مطبوعات کشور در حالت احتضار هستند، گفت: اگر طرح افزایش تعرفه کاغذ اجرایی شود، مطبوعات با مشکل جدیدی مواجه می‌شوند و فرهنگ نیز متضرر می‌شود، زیرا کارخانه‌های داخلی کفاف نیاز جامعه را نمی‌دهند و کارخانه کاغذ مازندران در حالت ایده‌آل و در صورتی که بتواند مواد اولیه خود را وارد کند، سالانه 40 هزار تن کاغذ تولید می‌کند.

بهبهانی ادامه داد: هم‌اکنون مصرف سالانه کاغذ در کشور ما 300 هزار تن بوده و بنابر آمار ارائه شده از ظرفیت تولیدی کارخانه کاغذ مازندران، باید گفت که 260 هزار تن از نیاز کاغذ کشور از خارج وارد می‌شود.

وی با اعلام آمادگی برای همکاری با مخالفان طرح افزایش 11 درصدی تعرفه کاغذ وارداتی، اظهار داشت: غلامرضا شجاع، مدیر عامل شرکت تعاونی لیتوگرافان از من دعوت کرد که به دفترش بروم اما من در آن زمان در جلسه دیگری بودم، اما باید بگویم که ما هم با همه توان آماده همکاری با مخالفان طرح افزایش تعرفه کاغذ وارداتی هستیم و پای هر نامه‌ای را که باید امضا کرد، امضا می‌کنیم.

مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی مطبوعات در پاسخ به این سؤال که آیا جامعه مطبوعاتی کشور اقدامی مستقل برای مخالفت با طرح افزایش تعرفه کاغذ انجام می‌دهند یا نه، گفت: اگرچه شرکت تعاونی مطبوعات با تکیه بر تعداد اعضای خود توان انجام اقدام اعتراضی مستقل را دارد، اما به نظر من بهتر است که همه تشکل‌ها در کنار یکدیگر باشند.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار