تئاتر در هفته ای که گذشت؛

ریزش تئاترشهر تئاتر را به لرزه انداخت

بخشی از پیشانی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر با وزنی حدود ۱۰ تن، به دلیل فرسودگی شنبه 25 مهر فرو ریخت.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛   سر خط مهمترین خبرهای تئاتر در آخرین هفته مهر ماه را در ادامه میخوانید.
 
چه بر سر تئاترشهر آمد؟
بخشی از پیشانی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر با وزنی حدود ۱۰ تن، به دلیل فرسودگی شنبه 25 مهر فرو ریخت.
 
مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد دلیل ریزش پیشانی سالن اصلی تئاتر شهر را رعایت نکردن نکات ایمنی برای نصب دکور یک نمایش اعلام کرد.
 
سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد درباره ضعیت سالن اصلی تئاتر شهر تأکید کرد که در صورت توافق کارگردان نمایش «ترور» برای جمع‌آوری تمامی قطعات ماشینری صحنه، امنیت لازم برای اجرا فراهم می‌شود.
 
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ابراز تاسف از خسارتی که با ریزش پیشانی سالن اصلی تئاتر شهر به این بنای تاریخی وارد شده، اعلام کرد نمی‌توان این مجموعه را برای بازسازی تعطیل کرد.
 
خبرهایی از گوشه و کنار تئاتر 

مجموعه تئاتر شهر در روزهای سوم تا هفتم شهادت سالار شهیدان امام حسین (ع) میزبان اجرای تعزیه خوانی خواهد شد.
 
همزمان با آغاز دهه محرم و مجالس تعزیه عاشورایی نمایشگاه نسخ و ادوات تعزیه از روز یکشنبه ۲۶ مهرماه در نگارخانه شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران گشایش می یابد.
 
میترا حجار طی نامه ای به حمیدرضا نعیمی، سرپرست گروه تئاتر شایا از همکاری با این گروه کناره گیری کرد. حجار در نامه خود دلیل کناره گیری اش را ادامه کار گروه تئاتر شایا در تئاتر شهر عنوان و اعلام کرده است که در صورت تغییر سالن اجرا به همکاری خود با گروه ادامه خواهد داد. میترا حجار در نمایش «ترور» قرار بود در نقش قطام ایفای نقش کند. داستان این نمایشنامه درباره ترور امام علی(ع) به دست ابن ملجم مرادی است که در میانه راه بین کشتن و نکشتن دچار تردید می‌شود.
 
بازیگر نمایش «مجلس شاه فتاح» به کارگردانی ناصر عاشوری در چهارمین شب اجرا در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه حاضر نشد.
 
نمایش «سالگشتگی» به کارگردانی امیررضا کوهستانی در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ (آذرماه) در شهر بیروت در کشور لبنان روی صحنه می‌رود.
 
آیین نامه انتخابات شعب استانی انجمن هنرهای نمایشی ایران با رویکرد گروه محوری و اعتلای وضعیت تئاتر استان ها تهیه، تدوین و تصویب شد.
 
نمایش «اصول تعمیرات تلویزیون سیاه و سفید» از ۵ آبان‌ماه هر شب ساعت ۱۸ در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران به اجرا در می‌آید.
 
مهرداد کوروش‌نیا نویسنده و کارگردان تئاتر تازه‌ترین اثر خود به نام «مونس» را با نگاهی به نقش زنان در جنگ در تالار حافظ به صحنه می‌برد.
 
نمایش «ایستاده در موقعیت» به کارگردانی وحید نفر از یکشنبه ۱۰ آبان ماه در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه می رود.
 
ابوالقاسم معارفی کارگردان قدیمی تئاتر پس از سال ها نمایش «خرمالوهای گس» را با بازی بیوک میرزایی روی صحنه می برد.  
 
چند خط از جشنواره های تئاتر
دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت طی حکمی امیرحسین شفیعی را به عنوان مدیر بخش تئاتر خیابانی منصوب کرد. امیرحسین شفیعی سرپرست گروه تئاتر خیابانی «ایران» است که در کارنامه کاری خود کارگردانی نمایش هایی همچون «نقطه ته خط»، «داستانک»، «کسی فشنگ ها را نمی شمارد»، «هیس» و «دریادلان» را دارد.
 
برگزیدگان جشنواره‌های استانی تا هفته اول آبان ماه فرصت دارند آثاران را به دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر ارسال کنند.
 
دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در اطلاعیه ای با اشاره به تغییرات به وجود آمده در بخش جشنواره جشنوارهای امسال و همچنین تمرکز و توجه به دیدگاه تولیدمحور اعلام کرد گروه های برگزیده جشنواره های موضوعی تئاتر برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر، صرفا می توانند در بخش مرور تئاتر ایران شرکت کنند


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار