آیا مردم از نسل های سوم و چهارم تلفن همراه رضایت دارند؟

نصب آنتن های نسل های سوم و چهارم تلفن همراه درکشور در حال گسترش است...

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با پیشرفت تکنولوژی و گسترش ارتباطات ،ورود تلفن های همراه به کشور وبه دنبال آن ورود اولین سیم کارت های تلفن همراه آغاز شد.  چند سالی می گذرد و در ابتدا وقتی  اپراتور اول تلفن همراه وارد بازار شد استقبال زيادي پيدا کرد چراکه به ندرت دست کسی پیدا می شد تا اینکه اپراتور های دوم و سوم تلفن همراه وارد کشور شدند.

اپراتور اول و دوم تلفن همراه تا چند سال پیش  همان نسل های دوم را ارائه می دادند و سپس اپراتور سوم تلفن همراه با نسل سوم وارد شد و این اپراتور امکان دیتا را برای تلفن های همراه فراهم می کرد.

تاسال گذشته  آنتن دهی اپراتور های اول و دوم تلفن همراه تنها برروی نسل های دوم امکان پذیر بود و تا اینکه سال گذشته بعد از اتمام انحصار اپراتور سوم تلفن همراه در شهریور ،اپراتورهای دیگر تلفن همراه مجوز ورود به نسل های سوم و چهارم تلفن همراه را دریافت کردند.

این در حالی بود که مشترکان هنوز رضایت کامل از پوشش نسل دوم را نداشتند و این طور انتظار می رفت که با ورود اپراتور ها به نسل سوم و چهارم ،آنتن دهی و پوشش شبکه این اپراتور ها بهتر شد اما این روزها مشتر کان تلفن همراه از آنتن دهی اپراتورهای خود ناراضی هستند و بارها مسئولان ارتباطات به روز رسانی شبکه و نوسازی آنتن های خود را بهانه پوشش نامناسب شبکه آنتن دهی خود عنوان می کنند.

به گفته مدیران اپراتورهای تلفن همراه ،آنتن های نسل سوم و چهارم تلفن همراه در کشور در حال گسترش است اما مشترکان تلفن همراه همچنان در برخی از نقاط آوای انتظار مشتر کان مورد نظر در دسترس نیست به گوششان می رسد.

اما در حالی که هنوز نسل های سوم و چهارم تلفن همراه در کشور کامل نشده ،ورود نسل پنجم تلفن همراه به گوش می رسد.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در اوایل سال جاری می گوید: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته نسل پنجم موبایل تا پنج سال آینده در کشور پیاده سازی شده و تا ۱۰ سال آینده به صورت کامل به مرحله اجرا و استفاده می رسد.

گفتنی است؛به نظر می رسد نسل سوم و چهارم تلفن همراه به کشور هنوز کامل نشده و در حالی که همچنان از آنتن تلفن همراه و نسل های جدید تلفن همراه رضایت کافی ندارند بهتر است ابتدا توسعه نسل های جدید تلفن همراه در کشور کامل شود و سپس به فکر نسل جدید در کشور باشند.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۳۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۳ آبان ۱۳۹۴
3g همه جا نیس که اخه الکیه همش شعاره داخل شهر یه جا هس یه جا نیس..اتوبان ها هم که کلا انتن دهی صفره اگه یکی بخواد از گوگل مپ کمک بگیره نمیتونه..3g رو نمیتونن درس ارائه بدن رفتن سراغ 4g واقعا مسخرس..برا شرکتا فقط پول باشه کیفیت مهم نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۳ آبان ۱۳۹۴
از تلفن هوشمند بله ولی از شبکه مخابرات نه
آخرین اخبار