نخست وزیر سابق کانادا: کشور ما باید سفارت خود را در تهران بازگشایی کند

نخست وزیر سابق کانادا از لزوم بازگشایی سفارت این کشور در تهران سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی سی.تی.وی.نیوز،  ژان کرتین، نخست وزیر سابق کانادا در سخنانی گفت کانادا باید سفارت خود را در تهران بازگشایی کند.

کرتین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی.تی.وی.نیوز تصریح کرد: من، ترودو نخست وزیر جدید کانادا را تشویق می کنم که سفارت کانادا را در ایران بازگشایی کند. کانادا باید سفارت خود را در تهران بازگشایی کند. ما باید به دو طرف سکه توجه داشته باشیم.

وی افزود: کانادا کشور بزرگی است؛ اما ما بزرگترین نیستیم. آیا به نظر شما مذاکره با دیگر کشورهای جهان نمی تواند مفید باشد؟ البته که مفید است و این کار باید از راه گفتگو و تعامل صورت گیرد. ترودو باید با تمامی کشورهای جهان و از جمله روسیه و کوبا ارتباط برقرار کند؛ زیرا وی فردی مستقل است. 

نخست وزیر سابق کانادا در پاسخ به این سوال که آیا کانادا باید تحت حاکمیت دولت جدید این کشور به حضورش در ائتلاف بر ضد داعش تحت هدایت آمریکا پایان دهد،گفت: کانادا به طور سنتی در ماموریت های مشترک تحت هدایت ناتو و سازمان ملل حضور داشته است. ما حتی در جنگ نخست بر ضد عراق هم از این سیاست پیروی کردیم. برایان مالرونی، نخست وزیر پیشین هم پیش از هرگونه حضور در ماموریت های مشترک با سازمان ملل مشورت می کرد. سیاست من همین گونه بود. این موضوع سبب شد که من در هنگام حمله بوش به عراق به وی نه بگویم. 
وی افزود: مشکل رئیس جمهور آمریکا این است که او نمی تواند سخنانش را همانند یک نخست وزیر بیان کند و او همیشه باید به کنگره و سنا برود.



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۵۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۴ آبان ۱۳۹۴
خواهشا خاوری رو تحویل ایران بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۴ آبان ۱۳۹۴
من نمیدونم چرا هر مقام خارجی وقتی خودش راس کار همه جور بد گوئی از ایران میکنه بعد موقعی که کاره ای نیست اظهار پشیمونی میکنه آخر سر هم میاد ایران یه دور گردشگری و تفریحی میزنه حالش میبره ما هم میگیم اونا به اشتباهشون پی بردن !!! آره ما هم که ...یم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۴ آبان ۱۳۹۴
به غلط کردن افتادن ، عجب احمقائی به این کشورها حکومت میکنن تازه میگن مردم ما صد درصد باسوادن حالا بیسواد میشدن چی میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۴ آبان ۱۳۹۴
دوستان همه می دونن که کانادا در واقع یکی از استان های انگلیس (روباه پیر) است. به نظر برخی از دوستان ما داریم به سمت تنش زدایی و تعامل با دنیا پیش می ریم. خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کند.
آخرین اخبار