توضیحات سخنگوی ارشاد از آخرین وضعیت اکران «رستاخیز»؛

اختلال در تلگرام به فیلترینگ ربطی ندارد / «محمد رسول الله» گزینه مناسبی برای اسکار است

حسین نوش آبادی در نشست خبری خود به حواشی ممنوع الکاری خوانندگان، نمایشگاه مطبوعات و تذکر 3 نشریه پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری خود در خصوص پخش کلیپ خوانندگان در شبکه های ماهواره ای و رادیو جوان عنوان کرد: پخش تصاویر و صوت خوانندگان بدون اجازه آنها بوده است اما کسانی که محرز شود خودشان اثری را عمدی دادند اسامی آنها رسانه ای خواهد شد.

*کاهش هزینه غرفه نمایشگاه مطبوعات
نوش آبادی با اشاره به حضور 500 نشریه و پایگاه خبری در نمایشگاه مطبوعات گفت: امسال هزینه  غرفه‌ها در نمایشگاه کاهش داشته است و هنوز تصمیم قطعی برای برگزاری جشنواره مطبوعات اتخاذ نشده است. 

وی افزود: در پی سیاست‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای واگذاری امور به بخش خصوصی و متخصص قرار است جشنواره مطبوعات نیز در استان‌ها هم برگزار شود. اگر اتفاقی نیفتد به صورت ملی برگزار نشود جشنواره‌ مطبوعات استان‌ها جبران خواهد کرد. ما باید از ظرفیت‌های ملی و غیر دولتی برای اقدامات فرهنگی استفاده کنیم. 

*ارجاع پرونده 3 نشریه به دادگاه
وی در خصوص پرونده 3 نشریه ارجاع شده بیان کرد: 9 دی، وطن امروز و ماهنامه چشم انداز ایران تذکر گرفتند اما تا بحال تصمیمی برای لغو پروانه یا لغو امتیاز این نشریه ها گرفته نشده است.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره هفته پدافند غیر عامل و با توجه به اینکه وظیفه آن بر عهده در دستگاه فرهنگی نهاده شده گفت: هفته پدافند غیر عامل با شعار مصون سازی کشور با همدلی و همزبانی دولت و ملت از ٥ تا ١٠ آبان در سراسر کشور برگزار می شود.

*دیدار وزیر ارشاد با کارگردان و تهیه کننده «رستاخیز»

وی در خصوص وضعیت فیلم «رستاخیز» اظهار داشت: کمیته رسیدگی به وضعیت این فیلم با حضور علی جنتی وزیر ارشاد، احمدرضا درویش و حجت الله ایوبی برگزار شد، جلسه مفیدی بود و با پرداخت حقوق مادی و معنوی فیلم به سازندگان مقدمات اکران فیلم فراهم شود. وزارت ارشاد با کلیات و محتوای فیلم هیچ مشکلی ندارد و این فیلم فقط با افکت نور و پوشاندن چهره حضرت ابوالفضل (ع) و رعایت الزامات اکران می‌شود.

*پاسخ سخنگوی ارشاد به همراهان ایوبی
نوش آبادی در خصوص حواشی سفر ایوبی به ایتالیا و انتقادات از همراه وی بابک کریمی افزود: اگر کسی اعضای خانواده اش با انقلاب و جمهوری اسلامی زاویه داشتند دلیلی بر طرد آن شخص نیست. اگر خود ایشان این مشکل  را ندارد مانعی برای فعالیت و همراهی ایشان نیست.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر شرایط جدید ارشاد برای بیمه هنرمندان اظهار داشت: محدودیت برای بیمه هنرمندان و نویسندگان و خبرنگاران وجود دارد. پالایشی انجام شد و تعداد زیادی از لیست حذف شدند تا افراد واجد شرایط عضو باشند.

* برخورد با محتوای مجرمانه شبکه های اجتماعی
نوش آبادی در خصوص استفاده از شبکه های اجتماعی بیان کرد: استفاده از شبکه های اجتماعی در صورتی که با محتوای غیراخلاقی همراه نباشد موردی برای فعالیت ندارند. از سرورهای تلگرام خواسته شده که کانال‌های غیراخلاقی را مسدود کنند تا مدتی رعایت شد اما دوباره ادامه پیدا کرد. وزارت ارشاد کارگروهی را برای برخورد با سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی غیرمجاز که تصاویر و فیلم‌های غیراخلاقی منتشر می‌کنند تشکیل شده است. ما ضمن رعایت حریم خصوصی مردم با محتوای مجرمانه برخورد می‌کنیم. اختلال در شبکه تلگرام، به فیلترینگ ربطی ندارد و این موضوع، خارج از اختیارات ما در وزارت ارشاد است.

*«محمدرسول الله (ص)» گزینه مناسب برای اسکار
وی در خصوص اکران فیلم «محمد رسول‌ الله (ص)» در تاجیکستان اظهار داشت: اکران فیلم در کشورهای مختلف مسئله‌ای است که به کارگردان مربوط می‌شود ما برای اکران فیلم «محمدرسول الله (ص)» در داخل کشور صد سینما را تجهیز کرده‌ایم چون این فیلم نیاز به تجهیزات خاص و حرفه‌ای برای اکران دارد تا کنون هم با گذشتن از مرز 11 میلیارد تومان فروش در داخل کشور رکورد فروش فیلم‌های پس از انقلاب را شکسته و این انتظار از این فیلم می‌رود که بیشتر از این فروش داشته باشد.

نوش‌آبادی در خصوص اکران فیلم «محمد رسول الله (ص)» و انتخاب آن برای مراسم اسکار گفت: این فیلم از آثار ارزشمند فاخر سینمای جمهوری اسلامی ایران است که با ویژگی‌های فنی، سینمای و حرفه‌ای و با برخورداری از قابلیت‌های بالا برای عرضه در سینمای ایران و مجامع بین‌المللی است.این فیلم برای مراسم اسکار انتخاب شد همه ساله هیات تخصصی از هنرمندان و مدیران فرهنگی با استقرار در سازمان سینمایی برای نماینده اسکار تصمیم می‌گیرد.بر اساس قانون آکادمی اسکار این فیلم می‌تواند به دلیل اینکه در این یک سال اکران عمومی داشته است در اسکار حضور داشته باشد.فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» چه از قصه و فیلمنامه و چه از نظر عوامل و کارگردان شانس دریافت جوایز جهانی را دارد.

*تشکیل کارگروه برای تعرفه واردات کاغذ
وی در خصوص مشکلات کاغذ و واردات آن در کشور گفت: مشکل کمبود کاغذ برای رسانه‌ها و مطبوعات که با توجه موانع واردات آن مطرح است مسئله مورد توجه دولت است و کارگروهی برای تصمیم‌گیری در مورد مشکلات کاغذ و تعیین تعرفه آن تشکیل شده دولت قصد دارد با تعیین تسهیلات و امکانات موانع واردات کاغذ و تامین آن را برطرف کند.

نوش‌آبادی در خصوص برگزاری کنسرت‌های موسیقی و برنامه‌های هنری گفت: با مسئولان ذیربط در نیروی انتظامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی جلسه‌ای برای ساماندهی برنامه‌های هنری و موسیقی تشکیل شده و تفاهم‌نامه‌ای بین نیروی انتظامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برنامه‌های هنری و موسیقی در نظر گرفته شده که پیش‌نویس‌ آن نوشته شد اما به دلیل اشکالاتی بر آن گرفته شده بود هنوز به نگارش تفاهم‌نامه‌ اصلی نرسیده است.

سخنگوی وزارت ارشاد اسلامی در خصوص صندوق بیمه خادمان قرآنی گفت: خادمان قرآنی می‌توانند با مراجعه به صندوق مخصوص به خود شرایط عضویت و بهره‌مندی این صندوق را جویا شوند.

* عنوان فجر بر بخش بین الملل می‌ماند
نوش ابادی در خصوص تکلیف جداسازی بخش بین الملل و داخلی جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر که یک جشنواره است و در دو بخش برگزار می شود. همیشه این جشنواره با هم دو بخشش را برگزار می کرد اما با توجه به مشکلات تصمیم گرفته شد با همان عنوان فجر در دو فاصله زمانی برگزار می شود تغییری در سیاست ها هدف و برنامه ها نخواهد بود عنوان بخش بین الملل هم همان جشنواره فیلم فجر است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار