سرانه‌ی تولید 1.1 درصدی مقالات دانشگاه صنعتی اراک

سرانه تولید مقالات دانشگاه صنعتی اراک 1.1 درصد، سرانه تولید مقالات داخلی آن 0.56 درصد و سرانه تولید مقالات خارجی این دانشگاه نیز 1.1 درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مراسمی با حضور دکتر محمد روشن، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت علوم‌، دکترمحسن نجفی به عنوان سرپرست دانشگاه صنعتی اراک معرفی و از خدمات دکترعباس پاک رئيس پيشين اين دانشگاه تقدیر شد.

در این مراسم دکتر روشن با اشاره به ضرورت تدوین سند توسعه ای بر اساس سند چشم اندازسال 1404 از سوی دانشگاه صنعتی اراک افزود: این سند باید بر اساس سندهای توسعه پنج ساله و سند آمایش آموزش عالی که به شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت تصویب ارسال شده است ، تدوین شود.

وی با اشاره به پتانسیل مناسب علمی در دانشگاه صنعتی اراک گفت: باید از توانمندی ها و ظرفیت های علمی دانشجویان، استادان و هیئت های علمی این دانشگاه در راستای توسعه صنعت در استان مرکزی و سراسرکشور استفاده کرد.

 دکتر روشن در ادامه افزود‌: دانشگاه صنعتی اراک  ازجمله دانشگاه های ماموریت محور است و کاملا متناسب با ماموریتش در منطقه فعالیت می کند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم بیان کرد: سندهای توسعه‌ می‌بایست حاصل گفت‌وگوهای علمی گروه‌های علمی، تک تک اعضای هیئت علمی و کارشناسان بوده و در نهایت به اسنادی قابل اجرا و منعطف تبدیل شوند.

دکتر روشن گفت: جایگاه دانشگاه صنعتی اراک باید براساس رصدهای بین‌المللی و بررسی‌های مراکز علمی بین المللی مشخص و جایگاه این دانشگاه دربین دانشگاه های برتر جهان مشخص شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی اراک در حوزه مقاله های علمی و پژوهشی بویژه در حوزه مقاله های بین‌المللی با رشد روبرو بوده است گفت: سرانه تولید مقالات این دانشگاه 1.1 درصد، سرانه تولید مقالات داخلی آن 0.56 درصد و سرانه تولید مقالات خارجی این دانشگاه نیز 1.1 درصدبوده است.

در ادامه اين مراسم دکترنجفی سرپرست جدید دانشگاه صنعتي اراك نیز در سخناني گفت: دانشگاه صنعتی اراک، دانشگاهی کارآفرین، مأموریت محور و مولد دانش است که باید در راستای گسترش علم و دانش در بخش صنعت با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی تلاش کند.
سرپرست دانشگاه صنعتی اراک گفت: امروز وظیفه ما به عنوان دانشگاه، اقتصاد تولید محور، ایجاد نوآوری و تزریق فناوری است.

وی افزود: باید در اقتصاد مقاومتی و با توجه به داشتن نیروی انسانی توانمند از طریق شرکت های دانش بنیان در توسعه صنعت نقش آفرینی کنیم.

حسن بیگی معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی نیزدر سخناني بیان داشت : فضای دانشگاه باید فضای علم آموزی و پژوهشی باشد و دانشجویان باید در راستای پیشبرد اهداف کشور گام های مفیدی بردارند تا آینده کشور را بسازند.

وی افزود: در استان مرکزی 3200 واحد تولیدی وجود دارد که در این میان باید ارتباط بین صنعت و دانشگاه بیش از پیش باشد تا بتوان از پتانسیل 81 واحد دانشگاهی و مرکز علمی و 120 هزار دانشجو در استان  مرکزی استفاده کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات اسفند ماه هم گفت: باید دانشجویان در عرصه انتخابات وارد شوند و در دانشگاه ها به فعالیت های سیاسی در چارچوب قانون بپردازند.

همچنین دکترعباس پاک ، رئیس سابق دانشگاه صنعتی اراک دراین مراسم گفت: یکی از اهداف اصلی این دانشگاه توسعه کیفی در استان و ایجاد زیر ساخت های مناسب برای فعالیت ها ی آموزشی و پژوهشی است.

وی گفت: جذب 2 و نیم برابر هیئت علمی در 4 سال گذشته و پذیرش دانشجو در 7 رشته مقطع کارشناسی ارشد و توسعه فضای علمی و آموزشی از مهم ترین دستاوردهای این دانشگاه در این مدت بوده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار