حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نیازمند تامین بودجه از سوی دولت

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: با بودجه بیشتری که از سوی دولت به صندوق اختصاص یابد می‌توانیم از پروژه‌های بزرگتر حمایت کنیم.

بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفای در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: با بودجه‌ی بیشتر احتمال حمایت از پروژه‌های بزرگتر بیشتر می‌شود بنابراین شرکت‌های دانش‌بنیان که با یک رابط خارجی می‌توانند یک پروژه دانش‌بنیان در کشور ایجاد کنند راحت‌تر می‌توانند از تسهیلات صندوق استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به روند تغییر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در سال آینده خاطر نشان کرد: اگر در سال آینده باقی مانده بودجه و سرمایه اولیه صندوق حمایت از پژوهشگران وفناوران که برابر 3 میلیارد تومان است تامین شود و همچنین نیم درصد بودجه عمومی دولت به صندوق نوآوری و شکوفایی تعلق بگیرد و مشکلات مالی نداشته باشیم روند حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تغییر خواهد کرد. 

سلطانی تصریح کرد: هرچه جلوتر می‌رویم نرخ تورم کشور پایین‌تر می‌رود و زمانی که پول بیشتری داشته باشیم به سرمایه‌گذاری پروژه‌های بزرگتر دست می‌یابیم.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون پروژه‌هایی از یک تا دو هزار میلیارد تومان در دست داریم که اگر بودجه کافی را داشته باشیم می‌توانیم از این پروژه‌های و طرح‌ها حمایت کنیم. 

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: اگر نیم درصد بودجه دولت به صندوق نوآوری و شکوفایی اختصاص یابد می‌توانیم طرح‌ها و پروژه‌هایی با ریسک بالا داشته باشیم. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار