اثر گذار بودن همه جانبه دانش‌آموزان با ایجاد جبهه مقاومت سایبری

سخنگوی سازمان بسیج دانش‌آموزی از رویدادی تحت عنوان ایجاد جبهه مقاومت سایبری برای اثر گذاری بیشتر دانش‌آموزان از مهر امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قاسم حبیب زاده سخنگوی سازمان بسیج دانش‌آموزی در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج دانشجویی گفت: اردوهای جهادی و هجرت 7 روزه به مناطق محروم فقط برای فعالیت دانش‌آموزان نیست بلکه در این اردوها به مباحث آسیب‌شناسی نیز پرداخته می‌شود. از آنجایی که عمده آسیب را در دانش‌آموزان در فضای مجازی می‌بینیم کاری را تحت عنوان ایجاد جبهه مقاومت سایبری شروع کرده‌ایم که افرادی محدود را از هر استان گزینش نموده و در اردوی یک هفته‌ای اصفهان در تابستان امسال آموزش داده‌ایم که چگونه ورود موثر در شبکه‌ها در بسیج را داشته باشند. 

وی افزود: این افراد به شهرستانها و مدارس می‌روند شبکه‌سازی می‌کنند تا دانش آموزان در این فضاها آزاد نباشند و به گونه‌ای هدایت شوند که بیش از اینکه تحت اثر قرار بگیرند بتوانند اثر گذار باشند. این طرح از مهر 94 در حال انجام است. هر چند که با حد مطلوب این مسئله بسیار فاصله داریم، می‌توان گفت: که نزدیک به صفر هستیم اما مسیری که در حال شکل گیری و انجام است با هدف گذاری درستی بوده است.

وی عنوان کرد: این آمادگی را داریم که در 22 هزار واحد پیشگام فضای مجازی کاملی را تحت عنوان شباب راه اندازی کنیم اگر هر دبیرستان در اقصی نقاط کشور یک اتاق و یک خط تلفن را در اختیار ما بگذارند این شبکه را در آنجا راه‌اندازی می کنیم که هر تولیدی که داشته باشیم از طریق این واحدها به دبیرستان‌های سراسر کشور ارسال و مخابره کنیم.

هر مدرسه یک کاروان، مدیر مدرسه، مدیر کاروان 
حبیب زاده در خصوص برنامه‌های راهیان نور اظهار کرد: برنامه‌های راهیان نور فقط مختص اعضای بسیج دانش‌آموزی نیست و در حال تلاشیم که هر دانش‌آموز را حداقل یک‌بار در طول سه سالی که در متوسطه دوم قرار دارد به مناطق جنگی ببریم‌. راهیان نور امسال با شعار هر مدرسه یک کاروان، مدیر مدرسه ، مدیر کاروان انجام می‌گیرد. 

وی ادامه داد: در راهیان نور سال گذشته 650 هزار نفر دانش‌آموز به مناطق جنگی برده شدند و امسال سعی بر این است که با همکاری و استقبال آموزش و پرورش و دانش‌آموزان یک میلیون و 25 هزار دانش‌آموز را برای حضور در منطقه‌های عملیاتی آماده کنیم. 

وی ادامه داد: در زمان حضور دانش‌آموزان در منطقه عملیاتی مانوری نظامی دو ساعته داریم که در این مانورها مثل جلوه‌های ویژه روایت‌گری خاص همه رزمایش‌ها و واقعیت‌های جنگ و دفاع را برای دانش‌آموزان به نمایش می‌گذارند در این مانور و رزمایش هیچ دانش‌آموزی شرکت نمی‌کند چرا که ممکن است با نارضایتی خانواده‌ها و خطرات احتمالی آنها مواجه باشیم. 

وی خاطر نشان کرد: در خصوص گزارشهای شنیده شده از بعضی استانها که در این امر راهیان نور همکاری نمی‌کنند نگرانی نداریم چرا که این بزرگترین مانور فرهنگی با همکاری بسیاری از استان‌ها و به خصوص مدیران محترم آموزش و پرورش به خوبی در حال انجام است و مشکل آن استان‌ها با کمی صحبت حل می‌شود. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار