مشهد؛

رونمایی از مجموعه تلاوتهای حاجی حسنی

مجموعه تلاوتهای مهاجر الی الله، حاجی حسنی کارگر در مراسم چهلمین روز عروجش رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز مشهد، دومین جلسه ستاد بزرگداشت مهاجر الی‌الله محسن حاجی‌حسنی‌کارگر، قاری و نخبه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این جلسه گفت: هدف ما معرفی شخصیت ایشان به جهانیان است و به همین منظور پوسترهایی را تدوین کردیم که به دو زبان انگلیسی و فارسی در سایت‌ها و فضای مجازی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی نسب از رونمایی لوح فشرده تلاوت های حاح محسن حسنی کارگر در مراسم چهلم این قاری قران خبر داد و افزود: معاونت فرهنگی ـ تفریحی شهرداری مشهد هم پیگیر چاپ کتابی درباره شخصیت و ویژگی‌های این مرحوم است تا همزمان با مراسم اربعین این قاری مهاجر الی الله رونمایی شود.

وی با اشاره به تولید فیلمی مربوط به محسن حاجی‌حسنی‌کارگر و جان باختگان منا گفت: با وزارتخانه در این خصوص صحبت شده تا فیلمی اثرگذار که بی‌کفایتی آل سعود را نشان دهد و همگان بفهمند چه اتفاقی افتاده است، تولید کنیم.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی را از حیث امکانات، تشکیلات و فیلم‌برداری مکان مناسبی برای برگزاری مراسم چهلم دانست و بر پیگیری این مساله و هماهنگی با آستان قدس رضوی تاکید کرد.

سپس برادر مرحوم حاجی‌حسنی از برگزاری مراسم چهلم مهاجر الی الله در 21 آبان در مشهد خبر داد و تاکید کرد: بهتر است اقدامات ستاد با محوریت خانواده و با هماهنگی موسسه انوارالمصطفی العالمیه انجام شود زیرا این افراد با علایق و خواسته‌های ایشان بیشتر آشنا هستند.

مصطفی حاجی‌حسنی‌کارگر پیشنهاد داد: درج لفظ قاری بین‌المللی یا شهید و اشاره به فاجعه منا روی سنگ قبر حاج محسن ضروری است تا آیندگان که بر سر مزار وی حاضر می‌شوند، از فاجعه منا و اتفاقی که برای وی افتاده مطلع شوند.

در این نشست حجت‌الاسلام محمد تقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مصطفی حاجی‌حسنی‌کارگر، برادر مرحوم محسن حاجی‌حسنی‌کارگر، حجت‌الاسلام محمدحسین جمال‌زاده، نماینده سازمان فرهنگی ـ تفریحی شهرداری مشهد در این ستاد و مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد، حمید صمدی، سرپرست اداره تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، علی‌اصغر کمالی، نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در این ستاد، محمد علیزاده، نماینده سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در این ستاد، احسان کفشدارطوسی، دبیر ستاد مردمی حاجی‌حسنی‌کارگر، محمدجواد اعلمی، نماینده و مسئول روابط عمومی جامعه قاریان قرآن مشهد حضور داشتند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.