مشهد؛

کارخانه داران نباید تنها به فکر سود خود باشند

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: جرایم مربوط به تخلفات بهداشتی مواد غذایی باید به روز شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد، روسول دیناروند در حاشیه بازدید از نمایشگاه تجهیزات پزشکی همزمان با همایش سراسری روسا و کارشناسان تجهیزات پزشکی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور که در محل هتل خورشید تابان در مشهد برگزار شد با بیان اینکه از میزان جریمه تعزیراتی که گرفته می شود راضی نیست گفت: ازآنجا که کشور هر سال با تورم به طور میانگین ۲۰ درصد روبه رو است باید در میزان موارد جریمه تخلفهای بهداشتی در مورد تولید کنندگان محصولات غذایی تجدید نظر شود

وی با اشاره به اینکه در صورت تخلف دستگاه قضایی با فرد برخورد می کند در مورد جرائم بهداشت مواد غذایی که در حال حاضر وجود دارد عنوان کرد: میزان جرایم نقدی که امروز وجود دارد بی معنی است و باید مسئولان و سازمان های ذیربط تجدید نظر کنند.

وی از برگزاری جلسه در این خصوص خبر داد و تصریح کرد: این تخلفات علاوه بر ضرر مالی که به همراه دارد ممکن است در اثر آلودگی و یا شیوع بیماری جان هزار انسان به خطر اندازد و یک تولید کننده و کارخانه دار نباید تنها به سود مالی خود فکر کند.

وی پیگیری و نظارات بر مواد غذایی را امری مهم حیاتی و مستمر دانست و اذعان داشت: بحث ایمنی مواد غذایی سلامتی فرآورده های بهداشتی و مواد غذایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که به طور مستمر نمونه برداری از سطح pms و نظارت و مراقبت در سطح عرضه مواد غذایی و بهداشتی توسط سازمان غذا و داروی کشور و معاونت های این سازمان در شهرستان ها انجام می شود.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو در استان ها نقش اساسی در اعتماد سازی برای سلامت و ایمنی فرآورده هایی که به حوزه سلامت دارد گفت: ما باید در این زمینه به شرایط ایده آل برسیم و زیرساخت های قوی را باید ایجاد کنیم.

تولید داخلی تجهیزات پزشکی مایه مباهات است

وی همچنین در بازدید از نمایشگاه تجهیزات پزشکی که در محل این همایش برپا شده بود تولید داخلی تجهیزات پزشکی را مایه مباهات ایران اسلامی دانست.

وی اظهار داشت: این نمایشگاه نمونه ای از نمایشگاه بسیار عظیم و پیشرفته با نام «ایران هلث» است که همه ساله در تهران بزرگ با هدف کسب مشتری و اطلاع رسانی از تجهیزات روز پزشکی برای دست اندرکاران از جمله پزشکان و دانشجویان بر پا می شود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.