ظریف و کری در وين ديدار می‌کنند

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد مقامات این کشور و ایران، پیش از گفتگوی چندجانبه درباره بحران سوریه، در وین دیدار می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام بلند پایه وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد جان کری، وزیر امور خارجه این کشور، عصر روز پنجشنبه پیش از گفتگوهای چند جانبه در مورد سوریه، با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، دیدار خواهد کرد. 

این گفتگو پیش از گفتگوهای بین المللی درباره سوریه که با حضور ایران، ‌حامی منطقه ای سوریه ، خواهد بود برگزار شود.

این منبع اعلام کرد:«عصر در وین ،‌جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار خواهد کرد.»

ایران جمعه برای نخستین بار در وین در نشست بین المللی درباره سوریه شرکت خواهد کرد.

پیش از این نشست قرار است پنجشنبه شب دیپلمات های آمریکایی ، روس ، ترک و سعودی با هم دیدار کنند.

تهران از حکومت دمشق حمایت مالی و نظامی مستقیم می کند.

به گفته یک منبع وزارت امور خارجه روسیه که در خبرگزاری اینترفاکس منتشر شد ،‌ سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز قرار است پنجشنبه با ظریف دیدار کند.

پس از دیدار پنجشنبه ساعت 18 به وقت گرینویچ بین سرگئی لاوروف و جان کری،‌ عادل الجبیر و فریدون سینیرلی اوغلو ویزران امور خارجه روسیه ،‌آمریکا ،‌عربستان و ترکیه، گفتگوهای فراگیری با حضور دیگر دیپلمات های منطقه ای و اروپایی برگزار خواهد شد که در آن وزیر امور خارجه ایران شرکت خواهد داشت .

حضور ایران نقطه عطف دیپلماتیک مهمی است که مسکو خواستار آن است.

شرکت کنندگان در این گفتگوها قرار است برای یافتن راه حلی سیاسی در مناقشه سوریه که در آن 250 هزار نفر جان خود را از دست داده اند ،‌تلاش کنند.

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار