محسن رضایی در نشست خبری:

بررسی طرح رسیدگی به دارایی مسئولین به پایان رسید/ هیچگاه از حمایت سوریه و مقاومت دست برنمی‌داریم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از پایان کار بررسی طرح رسیدگی به دارایی مسئولین در مجمع خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری امروز (9 آبان ماه) خود با اشاره به برگزاری جلسه امروز مجمع اظهارداشت: در ابتدای جلسه امروز از سیل‌های اخیری که در استان‌های ایلام، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد رخ داد ابراز تأسف و همدردی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: علاوه بر حادثه سیل، در حادثه‌ای که برای مردم اهواز پیش آمد بیش از 8 هزار نفر در اثر پدیده جدیدی که وارد کشور شده دچار تنگی نفس شدند که سازمان حفاظت از محیط زیست این پدیده را اعلام خواهد کرد.

رضایی اضافه کرد: ظاهراً با پدیده جغرافیایی جدیدی از سمت دریای عمان مواجه هستیم که در کشورهای مریکا و اروپایی شناخته شده است و سازمان‌ها و نهادهای مسئول با آن مواجه شده‌اند و آموزش‌ها و آگاهی‌های لازم را برای مقابله با این پدیده دیده‌اند اما در کشور ما برای اولین بار است که این پدیده اتفاق می افتد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: بر اساس آمار احتمالا تا پایان آذرماه با سیل‌ها و بارش‌های زیاد مواجه خواهیم بود لذا باید آماده بود.

** لاریجانی و حدادعادل از سفر به روسیه و چین گزارش دادند

رضایی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه بیشتر وقت جلسه امروز مجمع به ارائه گزارش از سوی اعضا گذشت، گفت: علی لاریجانی رئیس مجلس در سفر به روسیه بحث‌های مهمی با پوتین داشته است و در این بحثها قرار شده که روابط ایران و روسیه تقویت شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: همچنین گزارش حدادعادل از سفرش به  چین در جلسه امروز بررسی و در آن مطرح شد که ابهامات طرف چینی نسبت به سیاست‌های ایران در رابطه با کشور چین برطرف شد چرا که حدادعادل دیدگاه‌های نظام را به خوبی برای آنها شرح داده است.

وی با بیان اینکه برجام تغییری در سیاست‌ خارجی ایران نسبت به کشورهای دوست نخواهد داشت و ایران به طور مستقل تصمیم می‌گیرد، ادامه داد: شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در جلسه امروز از وضعیت پیش روی نیروهای مقاومت، سوریه و مشکلات جوی که کار را کند کرده است، گزارشی ارائه داد.

** بررسی طرح رسیدگی به دارایی مسئولین به پایان رسید

رضایی با بیان اینکه بررسی طرح رسیدگی به دارایی مسئولین در جلسه امروز مجمع به پایان رسید و آیین‌نامه اجرایی، شیوه و روش آن کاملا مشخص شد، افزود: مقرر شده تا این طرح با کمک همه افراد و دستگاهها و اعلام آمادگی قوه قضاییه اجرایی شود، از این‌رو مسئولین و خانواده‌های آنها که حدود 200 هزار نفر هستند تحت پوشش این سیستم خوداظهاری قرار خواهند گرفت و این طرح به مجلس شورای اسلامی ابلاغ خواهد شد.

** برجام با نامه رهبر انقلاب به یک مجموعه کامل تبدیل شد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به نامه رهبر انقلاب به رئیس جمهور درباره برجام اظهارداشت: مسئله برجام با نامه رهبری یک مجموعه کامل را تشکیل داد البته مصوبه شورای امنیت ملی مبنی بر تصویب مشروط برجام بود اما گام‌های بعدی از طرف مجلس برداشته و اجرای مشروط برجام تصویب شد اما با نامه مقام معظم رهبری تمامی نواقص برطرف شد لذا امروز مصوبه شورای امنیت ملی، مصوبه مجلس و نامه مقام معظم رهبری، سه سند کامل و جامع هستند که بر اساس این سه سند برجام اجرایی و رصد خواهد شد.

وی ادامه داد: برجام با فرصت‌ها و تهدیدهایی روبرو است لذا مدیران و مسئولان کشور باید برنامه‌ای تصویب کنند که چگونه از فرصت‌های این سند استفاده و ارزش‌های انقلاب حفظ شود و همزمان از تهدیدها مصون بمانیم البته بطور قطع دولت و مجلس این کار را خواهند کرد.

** برای پایان یافتن شعار "مرگ بر آمریکا"، سران آمریکا باید رفتارشان را نسبت به ایران تغییر دهند

رضایی با تاکید بر اینکه برای پایان یافتن شعار "مرگ بر آمریکا"، سران آمریکا باید رفتارشان را نسبت به ایران تغییر دهند، ادامه داد: طی 80 سال اخیر ایران از آمریکا جز کودتا، سرکوب، جنگ و تحریم ندیده است، باید پرسید با اقداماتی که این کشور علیه مردم ما انجام داده است، چطور شعار "مرگ بر آمریکا" را فراموش کنیم؟

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها با فروش ناو‌های مدرن به عربستان به دنبال این هستند که خلاء خروج ناوهای هواپیمابر خودشان در منطقه جبران شود لذا ممکن است عربستان همانطور که در یمن و سوریه ناامنی ایجاد کرده، این ناامنی را به داخل خلیج فارس بکشاند که البته هرگونه ناامنی در خلیج فارس اتفاق افتد، آمریکایی‌ها مسئول آن خواهند بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در 15 سال گذشته بر اثر ناامنی‌ها در منطقه بیش از یک میلیون نفر کشته، دو میلیون نفر مجروح و بیش از 20 میلیون نفر آواره شدند، ادامه داد: این آمار نشان دهنده شکل‌گیری جنگ جهانی خاموش است.

رضایی گفت: اخیرا مقامات آمریکایی حرفهایی می‌‌زنند مبنی بر اینکه منطقه خاورمیانه از کنترل خارج شده که این موضوع نشان دهنده این است که آنها این ناامنی‌ها را ادامه خواهند داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: آمریکایی‌ها ادعای ائتلاف ضدداعش داشتند، اما در یکسال و نیم گذشته کاری انجام ندادند، از این رو دولت روسیه به درخواست دولت سوریه و با همراهی ما وارد سوریه شد.

رضایی با اشاره به اینکه مبارزه در سوریه به کُندی پیش می‌رود، افزود: کُندی مبارزه در سوریه به دلیل حضور تکفیری‌ها در بین مردم است چرا که تکفیری‌ها عملا مردم را در روستاها محاصره کرده‌اند و دولت سوریه ناگزیر است با هلی‌کوپتر به آنان غذا و آب برساند.

** هیچگاه از حمایت سوریه و مقاومت دست برنمی‌داریم

وی با تاکید بر اینکه هیچگاه از حمایت سوریه و مقاومت کوتاه نمی‌آییم، گفت: همیشه نظرمان بر این بوده است که هرآنچه که به نفع ملت سوریه است، از طرف ما با حمایت مواجه شود لذا ما تا زمانی که تفکیری‌ها را درسوریه و عراق دفن نکنیم، دست از حمایت این دولتها برنمی‌داریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام تشکیل کمیسیون اقتصاد مقاومتی از طرف دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی باید بیشتر از گذشته پیگیری شود از همین رو ما نظارت بر اجرای اقتصادمقاومتی را جدی‌تر از گذشته دنبال خواهیم کرد.

رضایی تاکید کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اگر مقام معظم رهبری نبودند، بارها استبداد به کشور بازگشته بود اما وجود ولایت فقیه چشم بیدار نظام است که از منافع ملی، آزادی و استقلال حمایت می‌کند و همواره مانع این شده است که استبداد به شکل‌های مختلف به کشور برگردد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار