لیندسی گراهام: ایران به صورت اوباما و کری سیلی می زند

سناتور جمهوری خواه کارولینای جنوبی معتقد است روسیه و ایران به راحتی آمریکا را در مسئله سوریه شکست خواهند داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت بریت بارت، "لیندسی گراهام،" سناتور جمهوری خواه کارولینای جنوبی روز گذشته در گفتگو با شبکه فاکس نیوز از هدف "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا برای ارسال 50 نیروی زمینی به سوریه به منظور مبارزه با "بشار اسد،" رئیس جمهور این کشور به شدت انتقاد کرد. 

وی در این خصوص گفت: "این 50 نیروی زمینی که قرار است به سوریه اعزام شوند در معرض خطر قرار دارند و احتمال موفقیتشان پایین است. جان کری در نبرد با روسیه و ایران شکست می خورد. پس از توافق هسته ای، ایران حتی یک موشک دور برد نیز آزمایش کرده است. ایران سربازان خود را در عراق مستقر کرده است و یک ایرانی-آمریکایی در این کشور در بازداشت به سر می برد. آیا ما به دنبال این تغییرات بودیم؟ ایران با این اقدامات تنها به صورت اوباما و کری سیلی می زند."

گراهام در ادامه گفت: "اگر ما با آنها برخورد نکنیم، آنها با ما برخورد می کنند. روش پیشین اوباما برای مبارزه و نابود کردن گروه تروریستی داعش کارساز نبود و در آخر وی به یک فرماندار بی کفایت تبدیل شد. وی به مشاوره های نظامی بی توجه است. خروج زودهنگام نیروها از عراق باعث حضور گسترده داعش شد. جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز همین طور است. ما با این روند در حال تسلیم و تحویل سوریه به ایران و روسیه هستیم. باید بدانیم که گروه تروریستی داعش در دوران ریاست جمهوری اوباما نابود نخواهد شد و رئیس جمهور بعدی نیز باید با آن دست و پنجه نرم کند.روسیه و ایران به راحتی اوباما و کری را شکست می دهند. این دو کشور برای حمایت از بشار اسد با یکدیگر متحد شده اند. اوباما خواستار کناره گیری اسد از قدرت شده؛ اما روسیه با این مسئله مخالف است. ایران و روسیه برای حفظ بشار اسد در قدرت می جنگند."

این سناتور جمهوری خواه در ادامه ادعاهایش افزود:  اسد عروسک خیمه شب بازی ایرانیان است. رژیم او مورد قبول مردم سوریه نیست. این مسئله باعث بی ثباتی منطقه می شود و در حال حاضر اوباما به روسیه اجازه تجزیه سوریه را داده است. همانند کاری که با اوکراین کرد و باعث قدرت گرفتن روس ها در خاورمیانه شد. این یک فاجعه است. یعنی جنگ هرگز پایان نخواهد یافت. تعداد مهاجران نیز همچنان روبه افزایش است. داعش نیز از این فرصت برای استخدام نیرو استفاده می کند و در حال قدرت گرفتن است. بشار اسد به پیروزی نزدیک شده است و ما بازنده خواهیم بود."

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار