تعاملات فناوری با دیگر کشورها در دوران پسا تحریم

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی گفت: در دوران پسا تحریم می‌توانیم با دیگر کشورها تعاملات فناوری داشته باشیم.

محمود شیخ زین‌الدین معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به شکل گیری شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: در این تعاملات نمی‌توان فناوری را در اختیار هر شرکتی قرار داد و باید مراقب شرکت‌های دانش‌بنیان باشیم.

وی در ادامه افزود: در این تعاملات اهمیت دریافت کننده فناوری آن کمتر نیست از این رو فناوری را نمی‌توان در اختیار هر شرکتی قرار داد و شرکت دریافت کننده فناوری باید در این زمینه سابقه داشته باشد. 

شیخ زین‌الدین تصریح کرد: برخی از فناوری‌ها با گذشت زمان و زمان صرف شده بابت تولید آن‌ها در کشور هنگامی به جواب دهی می‌رسند که تکنولوژی جدیدتر در راه باشد. 

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت بیان کرد: در دوران پسا تحریم می‌توانیم با دیگر کشورها تعاملات فناوری داشته باشیم اما در این خصوص باید خیلی هوشمندانه عمل کرد.

وی عنوان کرد: آن فناوری که صرفا برای یک بازار مشخص مثل بازار داخلی کار کند و جواب دهد بعد از مدت کوتاهی با مشکل مواجه خواهد شد شرکت‌ها باید مراقب به روز ماندن تکنولوژی در فعالیت خود باشند. 

زین الدین با اشاره به برنامه‌ها و راهبردهای معاونت علمی در حوزه تجاری سازی فناوری در دوران پسا تحریم خاطر نشان کرد: در دوران پسا تحریم در حوزه تجاری سازی و فناوری یک بحث اساسی مطرح است چطور می‌توانیم از این فضا برای واردات محصولات مبتنی بر فناوری استفاده کنیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.