وقتی خرید تلفن ثابت صدای وزیر را هم درمی‌آورد

ثبت نام و خرید تلفن ثابت این روزها انتقادات مختلفی از سوی مردم به دنبال داشته؛ به گونه‌ای که حتی وزیر ارتباطات نیز از این وضعیت گله‌مند است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شهروندان شهرهای مختلف از مدت‌ها پیش گلایه‌هایی از کندی روند خرید تلفن ثابت داشته و از انتظاری که ممکن است چند ماه به طول بینجامد تا فرد موفق به خرید یک خط تلفن ثابت شود انتقادات متعددی داشته‌اند و همواره این موضوع یکی از سوالات رسانه‌ها از مدیران مخابراتی بوده است.

اما به تازگی وزیر ارتباطات نیز این مساله را مورد توجه قرار داده و از آن انتقاد کرد.

محمود واعظی که در مراسم اعطای پروانه شرکت‌های FCP سخن می گفت اینگونه اظهار کرد که در حال حاضر حتی در بسیاری شهرهای بزرگ کشور خرید یک خط تلفن ثابت با دشواری های متعدد همراه است.

او در عین حال اشاره ای هم به وضعیت صنایع کرد و اینگونه اعلام کرد که مدتی است وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینه دسترسی شهرک‌های صنعتی به اینترنت و تلفن پیگیری‌هایی را انجام داده است، چرا که بدون دسترسی به این خدمات روند کار این شهرکها با مشکلات متعدد مواجه می شود؛ با این وجود مخابرات برای ارائه این خدمات اینگونه اعلام می کند که دسترسی به این خدمات نیازمند ایجاد زیرساخت هایی است که باید هزینه های آنها پرداخت شود.

البته وزیر ارتباطات اینگونه عنوان کرد که به بخش صنعتی کشور اعلام شده که با فعالیت شرکتهای FCP مشکلات آنها در زمینه دسترسی برطرف خواهد شد.

اما پیش از این مدیران مخابراتی نیز بارها در این خصوص توضیحاتی ارائه کرده اند. به عنوان مثال در نمایشگاه تلکام امسال مدیرعامل مخابرات استان تهران در این باره به مشکلاتی که به واسطه عدم همکاری شهرداری با مخابرات ایجاد شده اشاره کرد و گفت: برای واگذاری تلفن ثابت دو سال پیش قول داده بودیم که روند واگذاریهای ما به روز می‌شود. سال گذشته نیز به این قول جامه عمل پوشاندیم اما برای حفظ این شرایط به نقدینگی و تجهیزات لازم است.

به گفته صیدی هر خط تلفن ثابت حدود یک میلیون تومان هزینه دارد و برای فروش آن 50 هزار تومان دریافت می شود که این تعرفه‌ها اصلا توجیه اقتصادی ندارد.

مدیرعامل مخابرات استان تهران در عین حال متذکر شد: اکنون ما تجهیزات لازم را وارد تهران کرده ایم، اما شهرداری مجوز توسعه نمی دهد و هزینه های دریافت مجوز بسیار افزایش یافته و گاه حتی هزینه مجوز از خود تجهیزات هم بیشتر است.

وی پیش از این نیز گفته بود که در مجموع در آمار میانگین 10 ساله ما هزینه یک خط تلفن حدود یک میلیون تومان می‌شود، اما اکنون با رقم هایی که این خط ها فروخته می‌شوند در پروژه‌ای مانند پرند باید 42 سال صبر کنیم تا شاید سرمایه‌گذاری ما بازگردانده شود.

صیدی تیر ماه امسال نیز در گفت‌وگویی با ایسنا به تشریح وضعیت واگذاری های تلفن ثابت در تهران پرداخته و عنوان کرده بود که در حال حاضر در کل استان تهران تنها 8000 فیش خرید تلفن ثابت بی‌پاسخ مانده است که این رقم در مقایسه با تعداد هشت میلیون مشترک این شهر بسیار اندک است.

وی همچنین متذکر شده بود که در استان البرز نیز این رقم در نهایت به حدود 11 هزار فیش می‌رسد که ما سعی داریم این درخواست‌ها را نیز در اسرع وقت پاسخ دهیم.

مدیرعامل مخابرات استان تهران اظهار کرده بود که ما در سال گذشته با هر مشکل و زحمتی که بود به‌روزرسانی‌های خود را انجام دادیم. امسال نیز سعی می‌کنیم این درخواست‌ها را پاسخ دهیم اما به هر حال لازم است که این مشکل برطرف شود.

صیدی با بیان این‌که ما سال گذشته برای تامین منابع مالی خود از بانک‌ها و مخابرات ایران قرض گرفتیم تا بتوانیم سرویس ارائه کنیم اما اگر امسال نتوانیم وامی بگیریم و کمک مالی خاصی به ما نشود نمی‌توان این کار را انجام داد افزوده بود که اکنون تنها یک قلم هزینه‌های حفاری شهرداری سه برابر شده و لازم است این مسائل در نظر گرفته شود چراکه این میسر نیست که هم کیفیت را از ما بخواهند، هم توسعه و به‌روزرسانی و هم قیمت‌های ما در حد پایینی باشد.


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.


منبع:ایسنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار