طلا: چه کسانی نمی‌توانند تصدی گر مشاغل حساس باشند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برای انتصاب اجتماعی افراد در نمایندگی مجلس شوراها و شورای روستاهایی که حتی 100 نفر جمعیت دارد قانونی تعیین شد که چه کسانی می‌توانند و چه کسانی نمی‌توانند تصدی گر پست‌های حساس باشند.

طلا: چه کسانی نمی‌توانند تصدی گر مشاغل حساس باشندحسین طلا عضو کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اعتراضات جمعی از نمایندگان مجلس در خصوص تصدی گری مشاغل حساس اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده جمعی از نمایندگان طرحی را تنظیم کرده و شرایط لازم اشخاص در انتصاب مشاغل حساس را مشخص کرده‌اند.

وی بیان کرد: برای انتصاب اجتماعی افراد در نمایندگی مجلس شوراها و شورای روستاهایی که حتی 100 نفر جمعیت دارد قانونی تعیین شد که چه کسانی می‌توانند و چه کسانی نمی‌توانند تصدی گر پست‌های حساس باشند.

طلا با اشاره به شرایط در نظر گرفته شده ، تصریح کرد: افرادی که در جریان تحقیق و تفحص مجلس متخلف شناخته شده و از سوی مراجع قضایی محکوم‌اند و یا عضو احزاب تشکیلات و سازمان‌های مخرب و غیر قانونی هستند، نمی‌توانند تصدی گر مشاغل حساس باشند.

وی ادامه داد: جرایمی نظیر خیانت در امانت، کلاهبرداری، اختلاس، تصرف غیر قانونی در اموال عمومی، اعتیاد به مواد مخدر از جمله شروط در نظر گرفته شده در رد صلاحیت در تصدی این مشاغل هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس این مصوبه، دستگاه‌های اجرایی باید برای انتصاب افراد از وزارت اطلاعات استعلام کرده که در این صورت با در نظر گرفتن تمامی شرایط و ضوابط انتصاب صورت می‌گیرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار